אתר הפסולת
אתר הפסולתצילום: רגבים

תנועת רגבים מתריעה מפני אתר פסולת פיראטי שהחל לפעול בסמוך ליישוב עשהאל במועצה האזורית הר חברון, המזהם את הסביבה וגורם למטרדים קשים לתושבי האזור.

במכתב ששיגר עו"ד בועז ארזי מטעם "רגבים", הוא כותב לאלוף פיקוד המרכז רוני נומה ולראש המנהל האזרחי תא''ל אחוות בן חור כי "מצפון ליישוב עשהאל, בשולי הכפר סמוע, מופעל לאחרונה אתר פסולת פיראטי, המזהם את הסביבה וגורם למטרדים קשים לתושבי המקום".

לדבריו, מדובר באתר פיראטי אשר הוכן מראש באמצעות חפירה משמעותית עם כלי הנדסה כבדים. "אין חולק כי אתר פינוי אשפה הינו מזהם סביבתי חמור, הפגיעה הנופית והסביבתית – קשה ובנוסף, שריפת הפסולת המבוצעת באתר גורמת למטרדי ריח קשים לכלל תושבי הסביבה (יהודים וערבים כאחד) ואף עשויה לגרום לסיכונים בריאותיים".

עו"ד ארזי מדגיש כי אין מדובר רק באתר פסולת ביתית יבשה שכן הימצאותה באתר של מיכלית פינוי הביוב מעידה על כך שהאתר משמש גם לפינוי פסולת נוזלית, "עובדה מטרידה בכל הקשור לזיהום עומק הקרקע במרחב.

"לאור אחריותכם לשמירה על החוק באזור הנכם נדרשים בזה לנקוט בפעולות פיקוח ואכיפה כנגד האתר ומפעיליו ולרבות: הוצאת צווים, החרמת כלים והשבת המצב לקדמותו תוך שיקום השטח מבחינה סביבתית", כתב ארזי לאלוף הפיקוד ולראש המנהל האזרחי.

אתר הפסולת
אתר הפסולתצילום: רגבים

עובד ארד, מנהל מחלקת השטח בתנועת רגבים מזהיר כי "העשן חוצה גבולות ווירטואליים והפסולת הנוזלית מחלחלת בקרקע. זיהום האוויר והקרקע לא מתחשב בגבולות ווירטואליים - הרשויות חייבות לטפל בכך באופן מיידי ולהעמיד את העבריינים לדין".

"ההתמודדות עם הפשיעה הערבית ביהודה ושומרון אינה נגמרת בבעיות הביטחוניות", אומר ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי. "היא מתגלה בפגיעה באיכות הסביבה, בתרבות נהיגה מסוכנת ובהשתלטות על אדמות מדינה. אנו פועלים ללא לאות על מנת להביא את כלל גורמי האכיפה לטפל בבעיות שפוגעות בתושבינו ונוגסות בריבונות המדינה".

"הפשיעה הפעם היא בהפעלה חוזרת ונשנית של אתר השלכת פסולת שפוגע בתושבים ובאיכות הסביבה", מוסיף דמרי. "בתחילת השנה הבאנו לסגירתו של אתר כזה, אני מברך על פעולת יחידת הפיקוח של המנהל שמסייעת לנו".

בעקבות פניית ערוץ 7, המנהל האזרחי מסר בתגובה כי ''יחידת הפיקוח פועלת לאכוף בנייה בלתי חוקית, לרבות האתר המדובר אשר מוכר ליחידה. מאחר ודרך הגישה לאזור אינה אפשרית, נדרש להיכנס לשטחי A ואכיפה תתבצע בתיאום עם כוחות מבצעיים''.