סנסציה באדום. שחקני באר שבע חוגגים
סנסציה באדום. שחקני באר שבע חוגגיםצילום: פלאש 90

סנסציה אדומה. בלי שום רגשי נחיתות ועם עליונות במספר רב של דקות לאורך המשחק, האלופה הישראלית הפועל באר שבע ניצחה הערב (חמישי) את קבוצת הפאר האיטלקית אינטר מילאנו בתוצאה 0:2.

אחרי שהיו קרובים עד מאוד להעפלה היסטורית אל שלב הבתים של ליגת האלופות וכמעט שחזרו מהפסד 5:2 לסלטיק הסקוטית לניצחון, האדומים מבאר שבע ממשיכים הערב את המסע המופלא שלהם באירופה כשניצחו כבר בהופעת הבכורה שלהם במסגרת שלב הבתים של מפעל אירופי במה שנראה כמו הניצחון הגדול והמרשים ביותר של קבוצה ישראלית באירופה.

האדומים עשו זאת במחזור הראשון של שלב הבתים בליגה האירופית כשניצחו את אינטר מילאן הגדולה באצטדיונה הביתי ואחד האצטדיונים הגדולים בעולם - אצטדיון סן סירו האיטלקי שבמילאנו.

אמנם אינטר עלתה למשחק הערב בהרכב משני כשפרנק בה בור מאמנם ההולנדי שמר על מספר שחקניו לקראת המשחק בליגה המקומית מול יובנטוס החזקה, אבל עדיין מדובר בקבוצה אדירה שבסגלה נמנים שחקנים אדירים כאלה שזכו במספר תארים בקריירת המשחק שלהם ואינטר הגיעה למשחק הערב כשהיא פייבוריטית ברורה לניצחון מול באר שבע האנונימית יחסית.

באר שבע שהוכיחה העונה באירופה כי היא לא חוששת מאף קבוצה ולא באה לשחק על תיקו אלא מעזה בתקווה וברצון לנצח, עשתה זאת גם הערב מול אינטר הגדולה.

השחקנים של ברק בכר הגיעו ללא מעט מצבי הבקעה, שמרו על ריכוז ועם יכולת גבוהה מאוד היו עדיפים בלא מעט דקות של משחק על השחקנים האיטלקים. פתאום התוצאה של נבחרת איטליה מול ישראל לפני כשבועיים נראית שקרנית עוד יותר. הפער ביכולות לא ניכר הערב על כר הדשא באצטדיון סן סירו.

ישחקו על תיקו? כאמור, זו לא תכנית העבודה של באר שבע העונה. השחקנים האדומים מישראל הצליחו לתרגם את השליטה שלהם לשערים כשאחרי מחצית ראשונה סבירה ומכובדת, המחצית השניה נפתחה בסערה עם שער מפתיע של באר שבע לאחר 9 דקות של משחק.

לוסיו העביר כדור רוחב, הגנת אינטר לא הגיבה, ומיגל ויטור הבלם הפורטוגלי של באר שבע כבש מקרוב מול שער חשוף. 0:1 מפתיע מאוד.

נגמר? לא ולא. לא באר שבע של העונה. היא רעבה ורוצה עוד ועוד. וכך אכן קרה.

לאחר שלא הצליחה לכבוש בהזדמנויות רבות אליהן הגיעה, מאור בוזגלו דאג לעשות זאת מבעיטה חופשית אדירה כשסובב באומנות מעל חומת האיטלקים אל שערם שלהם את השער השני לזכות הדרומיים.

בניגוד למשחק מוקדם יותר של מכבי ת"א מול זניט הרוסית, הפעם הנציגה הישראלית הצליחה לשמור על היתרון המפתיע, כל הדרך לניצחון סנסציוני אדיר באצטדיון הוותיק ואחד הנחשבים בעולם הכדורגל האירופי והעולמי.

אחרי שעברו את אולימפיאקוס היוונית, ניצחו את סלטיק הסקוטית וכעת גם אינטר האיטלקית, נראה שקשה יהיה לעצור את באר שבע העונה באירופה. עם קצת רצון והרבה יכולת, באר שבע עוד יכולה להגיע רחוק.