נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מפגש מיוחד התקיים היום (א') בלשכת שר הבריאות יעקב ליצמן בירושלים בנושא מימוש תכנית החומש להקצאת כיתות לימוד למגזר החרדי.

במפגש השתתפו השרים אריה דרעי ונפתלי בנט, יו"ר ועדת הכספים ח''כ משה גפני וראשי הערים החרדיות. את תוכנית החומש הוביל סגן שר החינוך מאיר פרוש, יחד עם פורום ראשי הרשויות בראשותו של ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין.

את הדיון פתח פרוש, שאמר "חצי שנה אנו עובדים על תכנית חומש, שאינה עוסקת רק בצפי של הצורך בכיתות לחמש השנים הקרובות, אלא גם בחוסר שיש עתה בכיתות במגזר החרדי".

פרוש הודה לראש העיר ביתר עילית מאיר רובינשטיין, ראש פורום ראשי הרשויות, על הובלת התהליך ובחינת הנתונים לעומק.

ראש עיריית ביתר וראש פורום ראשי הרשויות רובינשטיין הציג לפני הנאספים מסמך שהכין אודות אפליית הרשויות המקומיות החרדיות בשלל נושאים, מחינוך ועד נושא תקצוב, לצד הצעה לקיים סקר כלכלי מקיף במגזר החרדי כפי שנעשה במגזר הערבי.

השר דרעי אמר כי יש למסד את פורום ראשי הרשויות החרדיות. "צריך להבין שרק ברשויות של המגזר החרדי, ואני לא מדבר על הערים המעורבות, יש למעלה משש מאות אלף תושבים, שהם במעמד הסוציו אקונומי הנמוך ביותר. לא יכול להיות שתהיה תכנית חומש לכל המגזרים ולמגזר החרדי לא תהיה".

שר הבריאות ליצמן דרש לתקן האפליה הקיימת לרעת הציבור החרדי. "מצוקת כיתות הלימוד לציבור החרדי בערי הארץ ידועה ולצערינו אף מחמירה. לראשונה יש הזדמנות לתקן את העוול הזה ואני משבח את שר החינוך בנט וסגנו הרב פרוש על ההתגייסות למען הנושא החשוב כל כך לילדי ישראל החרדים.

"אני מודה לכל ראשי הערים שמשתתפים איתנו, מה שמבטא את הכוחות המשותפים לצורך המאבק יחדיו. אנחנו נפגש כאן שוב מיד אחרי החגים, בכדי לעקוב אחרי התקדמות התכנית מצד משרד החינוך", הדגיש ליצמן.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני אמר כי "נעשתה כאן עבודה יסודית של תכנית מקצועית. המגזר החרדי הופלה לרעה במשך שנים", גפני פנה לשר החינוך בנט ואמר: "אתה שר החינוך, אתה יכול לצמצם את הפער. אני אעזור ככל שאוכל בועדת הכספים".

שר החינוך נפתלי בנט אמר "לכבוד הוא לי להשתתף עמכם כאן. אני רואה עין בעין את הצורך בשינוי המצב הקיים מול המחסור בכיתות לימוד בערים החרדיות. הצוות המקצועי של המשרד ייצר תכנית חומש תוך כשישה שבועות - על בסיס התכנית שהכינו כאן".