שתיקה בעייתית. דוידי פרל
שתיקה בעייתית. דוידי פרלצילום: אלירן אהרון

בסוף השבוע שעבר פרסם כתב ערוץ 10, רועי שרון, דיווח לפיו ראש מועצת גוש עציון דוידי פרל שילם פיצוי של מאות אלפי שקלים לאשה שטענה כי תקף אותה מינית.

על פי הדיווח התשלום בוצע לאחר שפרל סירב להתייצב בפני פורום תקנה שאליו הגיעו הטענות, וזאת בתיווכה של אישיות רבנית שהיתה מעורבת בנושא.

עד עתה בחרתי לא להגיד ולא לכתוב אף מילה בנושא הזה, לא באתר ערוץ 7 ולא בבמות פרטיות, מאחר שלהבנתי לא הוצגו בדיווחים עדויות ברורות למה שבאמת התרחש, ומתוך רצון שלא לעסוק בנושאים כאלו שלא מתוך האחריות הנדרשת.

אולם, בשלב כלשהו מגיע הרגע שבו כבר לא ניתן יותר לשתוק וצריך להגיד באופן ברור: איש ציבור חייב לתת לציבור תשובות בנושאים הללו, תשובות ברורות שיבהירו את העניין, ויסבירו לציבור מה עמדתו.

הדברים מתחדדים הן לאור העובדה שפרל ככל הידוע איננו מכחיש את העובדה שהוא שילם את הכספים והן לאור חלוף הזמן שהיה צריך להספיק לפרל על מנת להתארגן על תשובה מסודרת.

ציטוטים קצרים מתוך דברים שנכתבו בקצרה זו לא תשובה. תשובה צריכה להיות ברורה, מלאה, ולהינתן לציבור באופן פתוח וגלוי.

צריך להדגיש, עצם התשלום, גם אם היה, איננו מהווה ראיה שפרל עשה משהו, ודאי שלא. בעניינו של פרל לא התנהל שום הליך של בירור טענות, לא בפני רשויות החוק ולא בפני שום גורם אחר, כך שהוא זכאי ליהנות מחזקת החפות.

אבל תשלום שכזה, כשהוא ניתן מידו של איש ציבור בנסיבות שכאלו, לא יכול להישאר ללא הסברים. הציבור זכאי לדעת ולהבין ופרל חייב לספק את התשובות. אם הוא מעוניין לא לתת את התשובות הללו הוא יכול לעשות זאת כאיש פרטי, זו זכותו. הוא לא יכול לעשות זאת כאיש ציבור.