אילוסטרציה
אילוסטרציהOffice XP

מאמץ גופני והזעה מוגברת לא מעידים בהכרח על אימון אפקטיבי. כדי להגיע לרמה גבוהה של אימון מושלם אתם צריכים להתחיל עם חימום ולסיים עם תרגילי חיטוב, לשתות הרבה מים ולשלב לפחות כמה סוגים שונים של שרירים. קבלו את רשימת הטיפים המלאה

הטעות הנפוצה של מתאמנים מתחילים היא להתייחס רק לרמת הקושי שהם חווים בתור אינדיקציה לרמת האפקטיביות של האימון. בניגוד למה שנהוג לחשוב, מאמץ גופני יוצא דופן או אפילו הזעה מוגברת לא קשורים ליעילות. יש מקרים שבהם דווקא מאמץ סולידי או שמירה על טמפרטורות גוף גבוהות ישיגו את מטרות האימון בצורה מהירה, בריאה ונכונה יותר.

מה ההבדל בין תרגילי חימום ומתיחות?

רמה גבוהה של אימון היא בראש ובראשונה פונקציה של היערכות מוקדמת. אל תצאו מהבית ואל תתחילו אף אימון לפני שאתם עושים תרגילי חימום. המטרה של תרגילי חימום היא כפולה: הם אמורים להכין אתכם לאימון הקרב, ולמנוע מהשרירים להיתפס. בחרו תרגילי חימום שעולים בקנה אחד עם סוג האימון והתייעצו עם אנשי מקצוע בכל מקרה של התלבטות.

הקדישו לפחות כמה דקות לתרגילי חימום ושימו לב להבדלים ביניהם לבין מתיחות. בעוד תרגילי חימום מתבצעים כאמור לפני האימון, את המתיחות עושים אחר כך. אל תתפתו לערוך מתיחות לפני האימון, כי התוצאה תהיה שרירים תפוסים וסיכוי ממשי לנזקים בלתי הפיכים.

עם זאת, בהחלט תוכלו לסיים כל אימון עם תרגילי בטן לחיטוב. אלו התרגילים שיעניקו לכם את המראה שאתם חולמים עליו והם גם יגרמו לכם תחושת סיפוק. גוונו את סוגי התרגילים ועבדו על שני צדדי הבטן, הבטן העליונה והבטן התחתונה.

למה לשתות מים?

הקפידו לשתות כמה שיותר מים ביום של אימון וגם במהלכו. הכמות המינימאלית הנדרשת עבור אדם בוגר היא 10-15 כוסות מים ביום, שהיא בערך ליטר וחצי. קחו איתכם בקבוק כבר מהבוקר ושתו בהדרגה עד לשעת האימון עצמה. כמו כן, צאו להפסקות יזומות בתוך האימון והחזירו לגוף את הנוזלים שאבדו.

המים חיוניים לאפקטיביות של האימון. ותרו על משקאות ממותקים שמכילים הרבה סוכר, למרות שבדקות הראשונות נדמה שהם מעניקים אנרגיה. משקאות מן הסוג הזה גורמים לנפילת מתח והם מסוכנים עבור מבוגרים ובני גיל הזהב.

איך משלבים מספר סוגי שרירים?

חיטוב הגוף, סיבולת ותחושה בריאה יותר הם תוצאה של שילוב בין מספר סוגי שרירים. שמרו על קצב הדרגתי של אימונים ואל תתחילו מרמת הקושי הגבוהה ביותר, אך מצד שני גם אל תוותרו על גיוון.
זכרו שהגוף שלכם צריך להרגיש את כל סוגי השרירים על מנת להתפתח בצורה תקינה.

בצעו תרגילים שמתאימים לרגליים, לידיים, לזרועות ולחזה ועבדו על שרירים שבדרך כלל לא זוכים לתשומת לב. כך תגיעו לתוצאות מהירות ותוכלו גם לשפר את הביצועים.