שדרוג תחנת הרכבת השלום
שדרוג תחנת הרכבת השלוםצילום: דוברות הרכבת

מליאת הכנסת התכנסה בצהריים (שני) לדיון פגרה מיוחד במשבר עבודות הרכבת בשבת, לבקשת סיעות האופוזיציה.

השר יריב לוין אמר בפתח דבריו כי ח"כ זהבה גלאון הצליחה במשפט אחד לסכם את הכל - 'אנחנו עוסקים באטריות קרות'. "למישהו כאן היה אכפת מהרכבת או מהחיילים? המרצע יצא מהשק. דווקא היום נכנסים להשבתה של הרכבת מישהו מכם דיבר על זה? את מישהו זה עניין? לא מעניין אתכם הרכבות או החיילים. מה שמעניין אתכם זה לנסות ולעשות רווח פוליטי ולזרוע פירוד ולרכוב על גל. הכל דמגוגיה".

השר לוין פנה לחברי הכנסת "איפה יאיר לפיד? למה הוא לא בא לדיון? איפה הרצוג ועודה?. אני פונה לגרמן, לפיד חושב שצריך להשבית את הרכבת 8 ימים או לא צריך? מי שהוא יודע לאן נעלם כבוד הרב הראשי לפיד? מישהו יודע מה הוא חושב? הוא שלפיד משנה את האג'נדה לפי הסקרים?".

לדבריו "ישנם שני עקרונות שאנחנו כממשלה עומדים עליהם והם נקבעו לאורך שנים ארוכות לפני שהליכוד עלה לשלטון. העיקרון הראשון הוא לעשות מאמץ לשמור על אופיה היהודי של מדינת ישראל כי זה חשוב לכלל עם ישראל מבלי לרצות ציבור כזה או אחר. אף אחד לא רוצה לבטל את יום השבת כיום מנוחה".

"והעיקרון השני הוא שבמקום שאין ברירה שם ניתנים היתרים לעבוד בשבת והתברר שבעבודות שנעשו לא היה צורך. ולכן כל המשבר הזה היה בעייני מיותר לחלוטין. העבודות ברכבת לא היו הכרחיות ופגעו גם בעובדים וגם בציבור רחב ורוב הציבור חושב שיש לכבד את השבת".

השר לוין סיכם ואמר "עניין אתכם היום רק דבר אחד לזרוע פילוג ולעשות הון פוליטי. פרצופכם האמיתי נחשף".

ח"כ משה גפני שאל את חברי הכנסת במליאה "האם ערך של שבת לא קיים אצלכם? למי מספרים סיפורים שיש פיקוח נפש? יש מדינות שאין בהם שבת מתי עושים שם את עבודות הרכבת? איך זהבה גלאון שכל מה שהיא מבקשת מבגץ היא מקבלת. אותי בג"ץ היה זורק מכל המדרגות ולגלאון הוא נותן צו מניעה?".