מגייס תומכים. טראמפ
מגייס תומכים. טראמפצילום: רויטרס

על רקע התחזקותו בסקרים של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, דונלד טראמפ, הכריזה המפלגה הרפובליקנית בישראל לראשונה אי-פעם על קיום מפקד לרישום תומכים בישראל.

קהל היעד אינם רק 300 אלף הבוחרים האמריקנים בישראל, אלא כל אזרחי ישראל המעוניינים לקחת חלק בקמפיין ולתרום את חלקם להצלחתו של דונלד טראמפ בבחירות.

הליך המפקד יצא לדרך בעקבות מספר רב של בקשות מצד ישראלים שאינם אמריקנים, אשר יצרו קשר עם מטות הבחירות של המפלגה ברחבי הארץ וביקשו להשתתף בקמפיין ולסייע ככל שניתן.

בהנהלת המפלגה בישראל הוחלט לאפשר להם להתפקד ולהפוך לידידי המפלגה הרפובליקנית בישראל, ובנוסף לשלב את התומכים שיירשמו באירועים פומביים, מפגשים עם אורחים מחו"ל, לאפשר להם העברת רעיונות לקמפיין בארץ ובחו"ל, ושיתופי פעולה נוספים.

הנרשמים, שיקבלו גם תעודה כידידי המפלגה, ישלמו את דמי הרישום בגובה 33 שקלים, אך יכולים לתרום גם סכומים גבוהים יותר אם ירצו בכך.

בשלושת הימים הראשונים כבר נרשמו אלפי ישראלים שאינם אמריקנים, והיעד הסופי הוא להגיע לעשרות אלפים נוספים כדי לחזק את התמיכה בטראמפ ולהביא כמה שיותר ישראלים-אמריקנים להשתתף בבחירות ולסייע בכך לקשר בין ישראל לארה"ב.

יו"ר המפלגה בישראל, עו"ד מארק צל, ציין "יש כמות אדירה של ישראלים שאינם אמריקנים שרוצים לקחת חלק בהליך הזה. הם חוששים שהילארי תמשיך את מורשת אובמה לעוד 4 שנים, והם רוצים לתת את התרומה שלהם למאמץ שנועד למנוע את זה – ולהכניס לבית הלבן ידיד אמיתי של ישראל".

מנהל הדיגיטל בקמפיין, רוני ארזי, ציין "האינטרנט ממלא בקמפיין הבחירות הנשיאותי תפקיד מרכזי ביותר, הן בתוך ארה"ב ובוודאי מחוצה לה. אתר ההתפקדות שהקמנו מאפשר לגולש הישראלי, לראשונה בהיסטוריה, לא להסתפק במעקב דרוך אחר כל סקר ושינוי מגמה, אלא גם להיות מעורב רשמית בקמפיין הבחירות האמריקני ואולי אפילו להשפיע על המתרחש בו".