הרב הצבאי הנכנס, הרב אייל קרים והרב הצבאי היוצא, הרב רפי פרץ, השתתפו השבוע בסיור התעוררות מיוחד לחודש הרחמים והסליחות.

בסיור שנערך במסגרת סיורי הסליחות של צה"ל, המוצעים ע"י ענף ליהדות ישראלית באכ"א, השתתפו כ-100 מבכירי הרבנות הצבאית הראשית. את הסיור הוביל מרכז 'בשבילנו' – מרכז סיור, לימוד וזהות יהודית, האמונים על סיורי הסליחות באזור זה לחיילי צה"ל.

בסיור הסיור אמר הרב הצבאי היוצא, הרב רפי פרץ, "הופתעתי מהעוצמה שיש כאן בקיסריה, של המנהיגותיות שבין ההורדוסיות לבין התלמוד היהודי. באווירה הזו וברקע הזה, מבינים שבעתיים את גדלותו של העם הזה, מבינים שבעתיים את העוצמה הזו של לשמור על הדרך ואיזה תרבות אנו מתמודדים שב"ה אנו ממנה מתחזקים".

אל"מ הרב חגי ולוסקי, ראש מחלקת רבנות, הוסיף "ערב ראש השנה זה זמן מתאים להגיע לקיסריה, המקום בו רבי עקיבא שהשפיע רבות על עם ישראל ושהיה אחד מעשרת הרוגי מלכות, הטביע בנו את החותם של 'ואהבת לרעך כמוך זה כלל גדול בתורה'. איך מקום יותר טוב מזה להתחבר לקראת לשנה החדשה בבחינת אהבת הרע, אחדות עם ישראל ואחדות השורות".

טוביה ברוקנר, מנכ"ל בשבילנו, אמר "קיסריה מבטאת עבור העם שלנו הרבה מעבר לחול ולים. לא חייבים לסייר לקראת הימים הנוראים רק בירושלים או בצפת, יש מקומות נוספים בארץ בהם ניתן לבטא את אותה המטרה. דווקא ההיסטוריה של קיסריה, והשילוב בין רומא לתרבות היהודית הענפה, מדגישים את החיבורים שניתן לעשות כאן בין קצוות החברה הישראלית, המעמדות השונים והדעות השונות. האוויר הפתוח והאווירה שמעודדת את הורדת החומות היא שהופכת את המקום למיוחד ומתאים לחודש אלול".