חבר הכנסת יעקב מרגי
חבר הכנסת יעקב מרגיפלאש 90

משרד החינוך מפלה לרעה עובדות הוראה חרדיות? יו"ר ועדת החינוך בכנסת ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) שיגר היום (שני) מכתב למנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן - ובו הוא קובל על כך שמספר עובדות הוראה בחינוך הממלכתי דתיי פוטרו מעבודתן, רק בשל היותן שייכות למגזר החרדי.

"לאחרונה התקבלו בלשכתי מספר פניות של עובדות הוראה שהופלו לרעה רק בשל היותן חרדיות. חלק מהמקרים זכו לפרסום בכלי התקשורת וחלקן העדיפו לפנות בכתב ללשכתי", כותב מרגי.

לדבריו, מדובר במספר מקרים בהם בוגרות סמינרים של בית יעקב התקבלו למשרות הוראה בבתי הספר של החינוך הממלכתי דתי - ונקלטו כעובדות משרד החינוך. אלא, שלטענתו, מפקחות החינוך הממלכתי דתי העדיפו לסיים את העסקתם של אותם מורות או גננות רק בשל היותם בוגרות סמינרים חרדים.

"אדגיש שמדובר בעובדות הוראה מקצועיות, מסורות ובעלי הכשרה אקדמית זהה בדיוק לאותה הכשרה אקדמית שאותה עוברים במגזר הדתי לאומי או החילוני. אלא שהחינוך הממלכתי דתי המתהדר בסובלנות, בפתיחות ובקבלת השונה מעדיף לשמר את מערכת החינוך שלו רק לבני המגזר שלו ולא לאפשר לבעלי רקע שונה ללמד במוסדות החינוך שלו", כותב מרגי.

הוא מוסיף כי החינוך הממלכתי דתי הוא חינוך ציבורי. "מדובר במשאב ציבורי ולא נכס פרטי של מאן דהוא. לא אקבל שום הסבר של מורה או גננת שפוטרו בשל העובדה שהן למדו בסמינר חרדי. אני חש שמדינת ישראל מדברת בשני קולות. מחד היא עושה רבות לשילוב החרדים בתעסוקה, באקדמיה, בצבא ובחברה בכלל, מאידך היא מפלה אותם ודואגת שלא יוכלו לעבוד במשרד החינוך".

בסביבת מרגי הבהירו כי יקימו דיון בסוגיה במהלך מושב החורף הקרוב.