תנ"צ אפרים ברכה ז"ל. משפחתו זועמת
תנ"צ אפרים ברכה ז"ל. משפחתו זועמתצילום ארכיון: הדס פרוש, פלאש 90

משפחתו של תת ניצב אפרים ברכה ז"ל, מגיבה בזעם על ההחלטה לשחרר את הרב יאשיהו פינטו ממאסר.

"שמענו בתדהמה את החלטת ועדת השחרורים. לאחר שהפקירה המדינה את אפרים יקירנו בחייו, הפקירה אותו היום המדינה פעם נוספת גם במותו. ההחלטה שולחת מסר חמור לכל קציני ישראל ושוטריה, שאל להם לדווח על הצעות שוחד אלא להתעלם, שכן העבריינים לא באמת יבואו על עונשם הראוי", אמרו במשפחה.

עוד הוסיפו, "נחמתנו היחידה הינה שאת הדין האמיתי ייתן פינטו בבית דין שלמעלה, שם התנצלויותיו השקריות לא יעמדו לו".

מוקדם יותר, התפרסמו ציטוטים מדברים שאמר הרב פינטו בפני ועדת השחרורים. "האסיר דיבר בהתרגשות רבה וניכר היה שהדברים יצאו מהלב, הוא הביע צער עמוק וחרטה מלאה על הצעת השוחד ועל התאבדותו של ניצב ברכה", סיפרו חברי הוועדה.

בדבריו אמר כי "אני מרגיש את עצמי פושע וכמה אנשים ירדו מהדת כי ראו רב נותן שוחד. אני לא רב יותר ואני אשלם על הטעות שלי. אני פרשתי מהחיים הציבוריים ואני לא רב ולא כלום עד שארגיש את עצמי ראוי וזה בטח לא יקרה בשנה-שנתיים הקרובות".

הרב פינטו אמר כי הוא מתבייש במעשיו. "עשיתי את התורה קרדום לחפור בה שזה יותר גרוע משוחד. השתמשתי במעמד שלי כרב בקשר לכל הדברים. אני מתחרט אני מצטער ואני מרגיש שאני מאבד את הבריאות שלי. אני מתבייש מעצמי ובכל מה שעשיתי. לא דיברתי עם אף אחד בבית הסוהר".

הוא הצהיר כי לא יכהן כרב לפי שעה. "אני פרשתי, אני לא בכלום, לא תשמעו ממני ולא תראו אותי. את הבושה והחרפה שלי שהם לא סתם אני לקחתי וריסקתי את כל חיי, פגמתי בכל דבר שהיה חשוב לי. אני אומר לוועדה כמו שאמרתי לשופטת בראון.

"אני עומד בכל מילה שאני אומר ואני מתבייש במעשים שלי. התחרטתי מעומק הלב וישבתי עם העו"ס 50 פגישות. עברתי דבר דבר על הרמב"ם - מה זה תשובה ואני עובד על עצמי. אין הרב פינטו, אני יותר לא נמצא בעולם. אני עשיתי חרטה מעומק הלב והחרטה שלי יותר עמוקה. אני רוצה לחזור בתשובה".