הרב שטיינמן
הרב שטיינמןפלאש 90

אלפי קברי יהודים בעשרות בתי עלמין יהודיים באלג'יר צפויים בחודשים הקרובים להיעקר ממקומם ועצמות המתים יועברו לקבר אחים גדול. כל זאת, על מנת לאפשר את מכירת הקרקע.

בעקבות כך שיגר מנהיג הציבור הליטאי הרב שטיינמן מכתב לנשיא הרפובליקה הצרפתית פרנסואה הולנד בבקשה כי יעשה כל שביכולתו למנוע את הרס וחילול המקום. המכתב מתפרסם הבוקר (ג') בביטאון הליטאי 'יתד נאמן'.

"אנו בני העם היהודי מאמינים בהישארות הנפש ובכל הדורות עשו הכל לבל תופרע חלילה מנוחתם של שוכני עפר", לשון המכתב שנכתב בצרפתית.

"וכעת שעומד על הפרק הריסת בתי העלמין באלג'יר, אשר הוא דבר חמור ביותר ואין ביד מי שיכול להתיר דבר זה על פי ההלכה היהודית. על כן פונה אני לכבוד הנשיא אשר מנהיג את השלטון במדינתכם בהנהגה של חסד, גם כלפי העם היהודי, והשפעתם רבה גם במדינת אלג'יריה, שבוודאי מדינת צרפת תעשה כל השתדלות למנוע חילול והרס מקום קבורתם, ולפגוע בכבוד החיים, הן בצרפת והן באלג'יריה".

על פי גורמים מקומיים, העובדה שבאלג'יר כמעט אין יהודים גרמה לממשל הצרפתי להסיק שאין עוד עניין להשקיע כספים ואנרגיה בשימור בתי הקברות היהודיים ואין כל מניעה ליישר את הקרקע אחרי הוצאת הקברים ממקומם והעברת הנפטרים לקבר אחים.