הנשיא בדרך למקלט, הבוקר
הנשיא בדרך למקלט, הבוקרצילום: לע"מ

במסגרת תרגיל העורף הלאומי "עמידה איתנה" שעורך השבוע פיקוד העורף, נשמעו היום (שלישי) אזעקות עולות ויורדות בכל רחבי הארץ.

האזעקה נשמעה בין 11:05 ל-11:15 בבוקר בכמה אזורים ברחבי הארץ, ובשעה 19:05 בערב תישמע אזעקה כלל-ארצית, פרט ליישובי עוטף עזה. האזרחים התבקשו לתרגל כניסה למרחבים.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, השתתף יחד עם כל עובדי בית הנשיא בתרגיל העורף הלאומי. עם הישמע האזעקה, ירד הנשיא אל המרחב המוגן כשהוא מלווה באנשי צוותו.

"אנחנו מדינה חזקה וחברה חזקה", אמר ריבלין, ''אבל יחד עם זה אנחנו צריכים להבין שישנן סכנות שכדי להתגבר עליהם ולאפשר לצה"ל לפתור את בעיות הביטחון של ישראל, אנחנו כאזרחים צריכים למלא אחר כל ההוראות הביטחוניות שניתנות לנו והתרגיל הזה חשוב מאוד".

תרגיל העורף החל ביום ראשון ויסתיים ביום רביעי. במסגרתו מתורגלים כוחות פיקוד העורף, רשות החירום הלאומית (רח"ל), הרשויות המקומיות, ארגוני הביטחון וההצלה, מערכת החינוך וגופים ציבוריים ופרטיים.

התרגיל שנקרא כאמור "עמידה איתנה" בוחן בין היתר את מוכנות העורף לאירועים קונבנציונליים וכן את הקשר עם הרשויות המקומיות ומוכנותן לחירום.

בצה"ל אמרו כי ''התרגיל מהווה הזדמנות שנתית נוספת להכנת כלל הציבור למצבי חירום, לבחינת המערכות השונות, התיאום הבין-ארגוני ושיפור ההיערכות והמענה להתגוננות העורף בחירום''.