יעקב מרגי
יעקב מרגיפלאש 90

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי, התייחס היום (שלישי) לסוגיית תשלומי ההורים למערכת החינוך במושב הפתיחה של כנס הנגב לשלום הילד המתקיים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

מרגי תקף את חבריו לכנסת ואמר, "אין סנכרון בין המערכות, יד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה, אבל המערכת מעדיפה להעביר דברים ממקום למקום".

על אף שהודה שכחבר קואליציה נאלץ לאשר את התשלומים לשנה הנוכחית, הודיע ח"כ מרגי כי יש לבטל כליל את מוסד תשלומי ההורים ובתחילת מושב הכנסת יכנס שולחן עגול של כלל הגורמים על מנת לייצר מנגנון גבייה חלופי לתשלומי ההורים הנהוגים כיום, באמצעות המוסד לביטוח לאומי, באופן שאיש לא ירגיש זאת בכיסו.

במושב הפתיחה של הכנס נטלו חלק גם ח"כ יו"ר ועדת העבודה הרווחה והבריאות ח"כ אלי אלאלוף, ויו"ר הועדה לזכויות הילד ח"כ יפעת שאשא-ביטון.

מסקר של מכון מדגם ו-Ipanel שנערך במיוחד לקראת הכנס, עולה כי -70% מהאזרחים סבורים שהדרישה לתשלום הורים למערכת החינוך אינה מוצדקת. 41% הסבירו את עמדתם בכך שמדובר בתשלום הפוגע בחלשים ביותר ומגביר את אי השוויון במערכת החינוך.

"תשלומי ההורים הם מס חינוך שסותר באופן יסודי את עקרון השוויון, את רוח חוק חינוך חינם, תוך הגדלת הפערים במערכת החינוך ויש לבטלו מידית" אמרה מנכ"לית המועצה לשלום הילד, עו"ד ורד וינדמן.