הוביל. פרוש
הוביל. פרושיוני קמפינסקי

לאחר מאמצים רבים הושק היום (שלישי) פרויקט החונכים 'חנוך לנער' בבני ברק.

מדובר בפרויקט ארצי ראשוני לסיוע לימודי ורגשי בקרב תלמידי הישיבות הקטנות בכל רחבי הארץ הזקוקים לחונכים במסגרת הישיבתית.

הפרויקט 'חנוך לנער' צפוי להעסיק מאות חונכים שיתפרסו בכל הישיבות הקטנות ויעניקו סיוע לימודי ורגשי לאלפי בחורים הזקוקים לו בהיקף של עד עשרה אחוזים, מתלמידי כל מוסד שיבחר להשתתף בפרויקט.

התקציב הינו תולדה של ההסכם הקואליציוני בין הליכוד ויהדות התורה. "במהלך המשא ומתן הקואליציוני, פנו לסגן שר החינוך מאיר פרוש, גדולי הדור חברי מועצת גדולי התורה בבקשה מיוחדת, שיפעל לסייע לבחורים הזקוקים לסיוע לימודי ורגשי בהיכלי הישיבות לצעירים בהדגישם כי מדובר בהצלת נפשות לכל דבר ועניין", סיפרו היום בסביבתו של פרוש.

ואכן, בהסכם הקואליציוני בין יהדות התורה לסיעת הליכוד, נכנס סעיף המתקצב נושא זה. עם כניסתו לתפקיד כסגן שר החינוך החל פרוש לקדם את הנושא במשרד ולשם כך אף הוקמה וועדת היגוי חינוכית רבנית, המורכבת מטובי אנשי החינוך בציבור החרדי על כל מגזריו וקהילותיו שתכריע אלו בחורים עומדים בקריטריונים ויזכו לתקציב.

"הדאגה לנוער הזקוק לסיוע היא הבעיה המשמעותית ביותר בתחום החינוך בימינו, והגיע הזמן שהנציגות החרדית תתייחס לכך באופן פרטני ותשקיע את כל האנרגיה הדרושה בנושא. בהוראת גדולי ישראל שהטילו עלי את המשימה הכבדה בכניסתי למשרד החינוך, פעלתי רבות כדי לזכות להגיע למקום הזה, ממנו נוכל לסייע ולהציל נפשות רבות", אמר פרוש.