ג'ורג' סורוס
ג'ורג' סורוסרויטרס

המיליארדר היהודי ג'ורג' סורוס, המזוהה עם השמאל הקיצוני, הודיע כי בכוונתו להשקיע 500 מיליון דולר באופן שיסייע לפליטים ומהגרים ברחבי העולם.

"אנו נשקיע בסטארט-אפים, בחברות מבוססות, ביוזמות להשפעה חברתית, ובעסקים שהוקמו ע"י המהגרים והפליטים עצמם", אמר סורוס בהודעה שפורסמה בוול סטריט ג'ורנל. "אני מעוניין בעיקר לסייע למהגרים ולפליטים שמגיעים לאירופה", הסביר, "אך אחפש גם רעיונות טובים להשקעה שיסייעו למהגרים בכל העולם".

כל ההשקעות יהיו בבעלות רשת העמותות של סורוס, הקרויות "קרנות החברה הפתוחה". ההשקעות "נועדו להצליח", הוסיף, "משום שאני רואה להראות שלהון הפרטי יכול להיות תפקיד בונה בסיוע למהגרים". הוא אמר שיעבוד בשיתוף פעולה עם ארגונים כמו נציבות האו"ם לפליטים (UNHCR) בכדי לקבוע את הקריטריונים הראויים להשקעות.

שר ההגירה של קנדה, ג'ון מקלום, חשף ביום שני בראיון לרשות השידור הציבורי CBC כי קנדה תשתף פעולה עם סורוס וסוכנות האו"ם לפליטים ביוזמה החדשה לקליטת פליטים. לא מכבר פרסם סורוס תוכנית לקליטה של 300 אלף פליטים בכל שנה באיחוד האירופי, בעלות של 30 מיליארד יורו בשנה, וזאת באמצעות הגדלת החוב של מדינות אירופה והטלת מיסים חדשים על התושבים.