ברק אובמה
ברק אובמהYonatan Sindel/Flash 90

בבית הלבן אומרים הלילה (רביעי) כי בפגישה הערב עם ראש הממשלה נתניהו, יביע הנשיא אובמה את הדאגה שלו מהמשך הבנייה בהתנחלויות אבל לא יציע תוכנית מדינית חדשה.

סגן היועצת לביטחון לאומי, בן רודס, התייחס במסיבת עיתונאים לשאלה מדוע נקבעה הפגישה רק ברגע האחרון והודה כי "אין ספק שחתימת מזכר ההבנות בנוגע לסיוע הבטחוני סייעה לקיום הפגישה.

''זה מהווה לכשעצמו בסיס טוב לשני המנהיגים לדון בשיתופי פעולה - ולבחון סוגיות נוספות - כולל דאגותיו של הנשיא בנושא הפלסטיני".

רודס הצהיר כי לא נראה שהנשיא יעלה בפגישתו יוזמה מדינית חדשה - אך לא שלל את האפשרות שעד תום כהונתו תהיה אחת כזו.

"לא הייתי פוסל אפשרות שהנשיא עוד ינקוט צעדים בנושא. ניסינו טקטיקות רבות במישור הזה - אך אף אחת מהן לא הצליחה. אני חושב שהוא יהיה מעוניין לדון בעניין הזה לעומק עם ראש הממשלה נתניהו. אני חושב שלפני תום כהונתו הנשיא היה רוצה להפגין את האכפתיות שלו לגבי הצדדים והאיזון בין ביטחון של בעלת בריתנו ישראל, לבין הצורך בשלום ובמדינה פלסטינית עצמאית", אמר רודס.

הוא ציין עוד כי "הנשיא יפרוס את דאגותיו מהמצב בפני ראש ממשלת ישראל - והוא כבר אמר בנאומו באו"ם שבסופו של דבר, המשך הכיבוש והרחבת ההתנחלויות רעים לאינטרסים של ישראל".

לדבריו הפגישה שמתקיימת לאחר החתימה על הסיוע, "נועדה להביע את היסודות הטובים של הקשר בין ישראל וארה"ב והשותפות הבטחונית החשובה".

רודס הוסיף, "גם כשהיו לנו חילוקי דעות בנושאים כאלו ואחרים - הנשיא אובמה עשה עבור ביטחון ישראל לפחות כמו כל נשיא אחר ויותר - זה כולל מחוייבות למערכות הגנה נגד טילים, קשרי גומלין בין ארגוני המודיעין וכעת ההסכם לסיוע למשך עשר שנים".