בית חולים. אילוסטרציה
בית חולים. אילוסטרציהצילום: istock

הפרקליטות הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד נתנאל פרוש שהתחזה לעוזרו הקרוב של הרב אלימלך פירר, יו"ר אגודת "עזרה למרפא", והבטיח לסייע למשפחות של חולים בתמורת לקבלת כספים.

פרוש, תושב ירושלים בן 26, מואשם בביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, תיווך לשוחד וניסיון לתיווך לשוחד.

על-פי כתב האישום, במשך מספר שנים נהג פרוש להתחזות לעוזרו הקרוב של הרב אברהם אלימלך פירר ולעוזרו של שר הבריאות יעקב ליצמן על אף שמעולם לא היה עוזרם של מי מהשניים או בעל תפקיד במשרדם של מי מהם.

תוך שימוש בהתחזות נהג פרוש להסתובב בבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק בירושלים ולהוציא במרמה כסף ממשפחות של חולים. פרוש הבטיח למשפחות החולים כי באמצעות קשריו ותפקידו אצל הרב פירר והשר ליצמן יוכל לקדם תורים לבדיקות רפואיות או להבטיח נוכחות של רופאים בכירים בניתוחים.

בחלק מהמקרים נהג פרוש להתחזות בפני רופאים וזאת כדי להבטיח את קיום ההבטחות שנתן למשפחות החולים.

פרוש גבה ממשפחות חולים תשלום כסף תוך שהוא מציג בפניהם מצג שווא ולפיו התשלום מיועד לרופאים עבור שירות מיוחד אותו נתנו עבור המשפחות כאשר בפועל שלשל פרוש את התשלום לכיסו ומבלי שהרופאים ידעו כי פרוש גבה מבני המשפחה תשלום.

במקרה נוסף, הוציא פרוש במרמה כסף ממשפחה של אישה שהיתה מצויה על ערש דווי תוך מצג שווא לפיו הוא יוכל להשיג לבני המשפחה הנחה בסך 20,000 ₪ עבור רכישת חלקת קבר.

הפרקליטות מבקשת לשלוח את פרוש למעצר בית עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.