ישיבת הדיינים. הבוקר
ישיבת הדיינים. הבוקרצילום: לשכת הרב יוסף

חברי בית הדין הגדול התכנסו הבוקר (חמישי) לישיבה ראשונה לאחר בחירתם, לצורך בחירת שני דיינים מקרב חברי בית הדין שיכהנו בועדה למינוי דיינים.

נשיא בית הדין הגדול, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, פתח את הישיבה, ושיבח את חברי בית הדין על מסירותם לאורך כל השנה.

הרב יוסף ציין כי לאחר מאמצים מרובים הגיעה הנהלת בתי הדין לסיכומים עם משרד האוצר לפיהם כבר בשנת התקציב הקרובה יתווספו תקנים לבית הדין הרבני הגדול של עוזרים משפטיים, וכן תקני דיינים לבתי הדין הרבניים האיזוריים.

"בתי הדין הרבניים הם לא פחותים מבית המשפט העליון", סיים הרב יוסף את דבריו.

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו עמד בדבריו על החשיבות לסיים תיקים בהסכמה וביעילות. הרב לאו ציין כי פס"ד שהכריעו בו ולא הביאו את הצדדים להסכמה, לעיתים רבות מביא את התוצאה המיידית אליה שואפים, אך בטווח הארוך מביא למחלוקות בין בני הזוג ולקשיים בטווח הארוך לילדיהם המשותפים אם ישנם.

הרב הראשי סיים את דבריו "כשנכנסתי לרבנות הראשית התפללתי שאצליח לאהב שם שמים על הבריות ויחד עם זאת לא להיכשל בדבר הלכה. זו המשימה שלנו, לחבר בין הדברים ואני מקווה שכולנו נצליח בה".

לאחר מכן נבחרו פה אחד הרבנים יעקב זמיר ואברהם שינדלר לנציגי בית הדין הגדול בוועדה למינוי דיינים.

נציין כי הבחירה הזו מהווה סטייה מהנוהג שהיה קיים לאורך שנים לפיו נציגי בית הדין הגדול הם הדיינים הותיקים ביותר בבית הדין.

על פי הנוהג היה צריך להיבחר הרב איגרא כחבר הועדה, אולם כפי שדווח בערוץ 7 לפני כשבועיים החליט הרב יוסף לפעול שלא בהתאם לנוהג ולסכל את בחירת הרב איגרא לחבר הוועדה.