ג'ון קרי ונתניהו
ג'ון קרי ונתניהוKobi Gideon/GPO

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי אומר כי אפשר להגיע להישגים מדיניים בין ישראל לפלסטינים עוד בחודשים הקרובים, עד תום כהונתו של הנשיא ברק אובמה.

בפתח פגישתו בניו יורק עם ראש הממשלה נתניהו אמר קרי שלארצות הברית יש חששות רציניים בנוגע לביטחון באזור, היציבות והצורך להגן על פתרון שתי-המדינות, כלשונו.

"אנחנו מקווים למצוא דרך לנצל את הידידות שלנו, כדי לקדם את מה שאנחנו חושבים שהוא בעדיפות עליונה לביטחונה של ישראל וכדי לקדם מערכות קשרים חדשות באזור", אמר.

בפתח הפגישה אמר נתניהו כי הפגישה עם הנשיא אובמה הייתה מצוינת וכי הוא שמח להמשיך אותה עם קרי, שאיתו הוא מדבר תכופות בטלפון, אך חשוב לדבר ישירות, על הדרכים לקדם את השלום ואת היציבות באזור.

בתוך כך חברי הקוורטט חזרו על התנגדותם לבנייה ברחבי יהודה שומרון וירושלים. בהודעה שהוציאו נציגי ארה"ב, רוסיה, האו"ם והאיחוד האירופי בתום פגישה שערכו בנושא בשולי עצרת האו"ם נכתב כי הקוורטט מתנגד בתוקף לבנייה מעבר לקו הירוק.

"הקוורטט מדגיש את התנגדותו הנחרצת לפעילות בהתנחלויות, המהווה מכשול לתהליך השלום", נכתב בהודעה. "אנו מביעים דאגה עמוקה מכך שההאצה של הבנייה בהתנחלויות והרחבתן שוחקת באופן עקבי את ההיתכנות של פתרון שתי המדינות".