סמלים נאציים. אילוסטרציה
סמלים נאציים. אילוסטרציהצילום: פלאש 90

התביעה הגרמנית פתחה בחקירה נגד רודולף מולר, חבר מפלגת הימין הקיצוני, לאחר שמכר מדליות עם צלבי קרס ומטבעות ממחנות השמדה בחנות העתיקות שלו.

מולר הוא אחד הפוליטיקאים הבכירים במפלגת הימין "אלטרנטיבה לגרמניה" שחרטה על דגלה התנגדות להגירה המוסלמית למדינה, אולם בעבר היו מעורבים חבריה במספר רב של גילויי אנטישימיות.

בימים האחרונים הודיעה התביעה בגרמניה כי פתחה בחקירה נגד מולר, לאחר שהתברר כי מכר בחנות העתיקות שלו בעיר זארבריקן מזכרות נאציות. בין היתר הציע מולר למכירה מדליות ועליהן צלב קרס, מטבעות ששימשו את האסירים במחנות ההשמדה ועוד.

מולר הודה בחקירתו כי אכן מכר את הפריטים הנאציים, אולם טען כי לא היה מודע לעובדה שמדובר בהפרת החוק הגרמני שאוסר על סחר "בסמלים של ארגונים לא חוקתיים". החוק הגרמני אומנם אינו מפרט אילו סמילם אסורים במסחר, אולם במקרים רבים בעבר נעצרו אזרחים שסחרו בפריטים מהתקופה הנאצית.

בראיון לתקשורת הגרמנית אמר מולר כי אינו מאמין שמעשיו היו מנוגדים לחוק. "זהו בוודאי לא פשע מוסרי או פלילי", טען.

הסערה בעקבות מכירת הפריטים הנאצים הגיעה ימים ספורים לאחר שקיי נרשטיימר, חבר אחר במפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" עורר זעם וזומן לחקירה לאחר שכינה את הפליטים הסורים "תולעים מגעילות" במספר פוסטים שפירסם בדף הפייסבוק שלו.

לאחרונה זכתה "אלטרנטיבה לגרמניה" להצלחה גדולה בבחירות המקומיות במספר מדינות בגרמניה. בבחירות שנערכו בברלין זכתה המפלגה ב 14.2 אחוזים ובמדינות אחרות רשמה אחוזי הצלחה גבוהים.

ראשי המפלגה תקפו בחודשים האחרונים את הקנצלרית אנגלה מרקל על מדיניות ההגירה הליברלית שלה. ראשת המפלגה, פראוקה פטרי, דחתה לפני מספר ימים שאלות עיתונאים על אנטישמיות במפלגתה וטענה כי מדובר ב"רמיזות שערוריתיות".