אהרון בניטה הי"ד
אהרון בניטה הי"דצילום: באדיבות המשפחה

שנה אחרי: בפוסט מצמרר שפרסמה בפייסבוק מגוללת אודל בניטה, אלמנתו של אהרן בניטה הי"ד, את מסכת ההתמודדויות אליה נקלעה מאז הפיגוע המחריד בו נרצח בעלה.

אהרן בניטה הי"ד נרצח בפיגוע דקירה אכזרי בחול המועד סוכות בעיר העתיקה בירושלים ורעייתו אודל נפצעה קשה. בפיגוע נרצח גם הרב נחמיה לביא הי"ד.

בדבריה סיפרה על השנה שחלפה בהיעדר בעלה. "12 חודש. איך אפשר בכלל… מנותק מהיגיון.... כשהתעוררתי בבית החולים ובאו להודיע לי שאהרן נהרג, הייתי בטוחה שאני בחלום ועוד מעט הכל הסתדר, הרי אני לא אהיה מסוגלת לנשום יותר מחודש בלעדיו. ועובר הזמן ואני ממשיכה לנשום, וכמה כאב וצער יש בנשימות האלה".

בניטה סיפרה על הקושי להסתגל למציאות הכואבת ואמרה כי רק האמונה נתנה לה כח. "בתקופה הזאת הרגשתי כמו תינוק שנולד ולומד להכיר את העולם, הכירות עם עולם של שכול של אובדן, ולחיות לצד כל זה חיים במתכונת מלחמה, מלחמת החיים על המוות. מלחמה בין יאוש לתקווה, בין הרצון להישבר ולהרים ידיים לבין הקול שזועק: במותם ציוו לנו חיים".

"אבל באמת האמונה נותנת כוח להמשיך. החיבוק החם שקיבלנו מעם ישראל שהוא לא מובן מאליו בכלל, הרגשת ה'אשרינו שזכינו' להיות מהעם הנבחר ושזה לא עוד מוות מיותר, אלא חלק מדפי ההיסטוריה של מלחמת העם על האדמה הקדושה ובכלל על עצם קיומה, מעצימה ונותנת משמעות כפולה".