הלווית הרב יוסף חיים סיטרוק
הלווית הרב יוסף חיים סיטרוקצילום: אלירן אהרון

רבה הראשי לשעבר של שצרפת, הרב יוסף חיים סיטרוק, הובא היום (שני) למנוחות בירושלים.

ארונו של הרב סיטרוק נחת בשעת בוקר מוקדמת בישראל, לאחר שאמש התקיים חלקו הראשון של מסע הלוויה בצרפת.

הרב הראשי לירושלים, הרב שלמה משה עמאר, ספד לרב סיטרוק, "כל גדולי הדור העריכו אותו והעריצו אותו. התקיים בו 'כל מי שיש בו יראת שמיים דבריו נשמעים'. חבל על דאבדין".

"רבי יוסף חיים כל ימיך היית שליח מצווה, כל ימיך הנהגת את הציבור, ואתה לא עוזב אותנו. תמשיך להיות שליח ציבור נאמן לכל קהילות ישראל ובמיוחד לקהילות הקודש צרפת בעת הקשה הזו שהם עוברים", הוסיף הרב עמאר.

הרב יוסף חיים סיטרוק מובא למנוחות

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, ספד אף הוא לרב סיטרוק, "הרב זכה שהיה לו מענה לשון. אנשים היו רתוקים לדרשות שלו. כמה החזיר בתשובה, כמה קירב את ישראל לאביהם שבשמים. היה מתייעץ עם גדולי הדור, אשכנזים וספרדים, ובמיוחד עם אבא. הוא היה גדול בתורה. לא כולם הכירו אותו אבל היה מלא בתורה. 'כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו', כמה זכה לזכות את הרבים".

"בראש מעייניו היה חינוך, מוסדות התורה, הישיבות הקדושות. הנהיג את כל הציבור בדרך של תורה, בדרכם של גדולי הדור. מצדיקי הרבים ככוכבים לעולם ועד. זה מעלתם של מצדיקי הרבים, שהם ככוכבים לעולם ועד, מעלתם גדולה מאוד", הוסיף.

לארונו של הרב סיטרוק התלוו מאות מלווים שטסו עם הרב לישראל על מנת ללוותו בדרכו האחרונה, והם משתתפים הבוקר במסע הלוויה יחד עם אלפי מלווים מישראל, רבים מהם בני קהילת עולי צרפת.

הרב סיטרוק כיהן כרבה של צרפת במשך 21 שנה לאחר שנבחר שלוש פעמים לתפקיד. קודם לכן שימש כרבה של מרסיי.

לפני כ-15 שנה לקה הרב בשבץ ולרפואתו הוסיפו לו את השם 'חיים'. בתקופה האחרונה חלה הרב סיטרוק בן ה-73 ואושפז בבית חולים מקומי. אתמול בשעות הבוקר הלך לעולמו.