ברקוביץ' מנהריה. הגביע מגיע לנהריה
ברקוביץ' מנהריה. הגביע מגיע לנהריהצילום: לילך וייס, מנהלת הליגה

אחרי טורנירי משחקי הכנה ורגע לפני שעוד עונה מתחילה לה בליגת העל שבכדורסל, הערב (שני) תצא לדרך באופן רשמי עונת 2016/17 של הכדורסל הישראלי, יהיה זה טורניר קדם העונה הרשמי של ליגת ווינר סל, גביע ווינר סל שמתקיים זו השנה ה-11 ברציפות.

אחרי שטורניר זה עבר אצל לא מעט אולמות חדשים, השנה יתקיים הטורניר בנהריה באולם עין שרה, כחלק מהגשת הכדורסל הישראלי לכל חלקי הארץ, כולל כמובן הפריפריה.

את 10 התארים חלקו ביניהן שלוש קבוצות בסך הכל, כשבראש מספר הזכיות נמצאת מכבי ת"א שזכתה בתואר הראשון של העונה שש פעמים. סגנית האלופה מירושלים זכתה בתואר הנכסף שלוש פעמים ואילו אליצור אשקלון הקטנה זכתה בו פעם אחד, בטורניר הראשון שהתקיים בשנת 2006.

מכבי תל אביב אמנם נחלה אכזבה גדולה בעונה האחרונה, אך התחילה אותה ברגל ימין כשהחזירה לעצמה את התואר הראשון של העונה כשניצחה בגמר את הפועל אילת בתוצאה 80:87. האם התואר יישאר בארון של תל אביב גם הפעם?

עוד קודם למשחקי הגביע שיהוו שיחזור של משחקי רבע גמר הפלייאוף מהעונה האחרונה, יעלו הערב מכבי אשדוד והעולה החדשה גלבוע/גליל למשחק ראווה. אשדוד עם מאיר טפירו שפרש לפני מספר חודשים ממשחק פעיל כמאמנם רוצים ניצחון רשמי ראשון לעונה, גלבוע/גליל לא תוותר מראש.

אל המשחק הראשון בגביע תעלה האלופה המפתיעה של העונה האחרונה, מכבי ראשון לציון כשתפגוש את מכבי חיפה. הקבוצות שנפגשו ברבע גמר הפלייאוף, סיימו את הסדרה עם העפלה של הכתומים אל הפיינל-פור ומשם כל הדרך לתואר סנסציוני כשהדיחו את מכבי ת"א ובגמר ניצחו את הירושלמים. בראשון שהחליפה את כל סגל הזרים שלה, קונים תסריט דומה גם בטורניר קדם העונה הערב.

המשחק השני הערב יהיה זה שיפגיש בין היריבות הקוטביות ביותר בליגה - עירוני נהריה והפועל אילת. משחקיהן של השתיים שנפגשו בשלב רבע גמר הפלייאוף בעונה שעברה הסתיימו כולם בהפרש צמוד ובניצחון דחוק לאילתים, זאת למרות שנהריה הובילה עד לדקות הסיום בכל המשחקים ביניהן בסדרה. הפעם, באולמם הביתי, נהריה עם סגל מרשים ומעניין רוצה לנקום נקמה ספורטיבית.

גביע ווינר סל, יש למה לצפות.

הניצחון המכריע של האלופה מראשל"צ על מכבי חיפה ברבע גמר הפלייאוף בעונה שעברה: