השר ארדן מעניק דרגות במהלך הטקס
השר ארדן מעניק דרגות במהלך הטקסצילום: דוברות המשרד לביטחון הפנים

השר לביטחון פנים גלעד ארדן הציג היום (שני) במהלך טקס הרמת כוסית במטה הארצי של המשטרה את עיקרי מהפכת הביטחון האישי שהוא מוביל במשטרה.

"ככל שעובר הזמן הולכת ומתבהרת תמונת התקציב ל-2017 ועימה המאבק שניהלתי והובלתי יחד עם המפכ"ל יביא עמו בשורה אמיתית למשטרה ובשורה גדולה עוד יותר לביטחון האישי של כל אזרח ואזרח בישראל", אמר ארדן.

בהמשך הנאום ציין ארדן, "המשטרה תחוזק באלפי שוטרות ושוטרים נוספים ובתקציב בהיקף חסר תקדים בנושאים הליבתיים. מדובר בלא פחות ממהפכה שבבוא הזמן תתן את אותותיה עוד יותר מעכשיו- מהפכת הביטחון האישי של אזרחי ישראל שתכלול נושאים חשובים ומרכזיים".

השר ארדן פירט את הנושאים המרכזיים הכלולים בתכנית:

1. העמקת נוכחות המדינה ברחוב הערבי באמצעות הגברת הנוכחות ביישובים הערביים, גיוס שוטרים מקרב החברה הערבית ואכיפת חוק רציפה ובלתי מתפשרת בשרות הקהילה ולמענה

2. חיזוק הנוכחות בירושלים בירת ישראל, כולל פתיחת תחנות חדשות במזרח העיר והשלטת הריבונות הישראלית סוף סוף בכל חלקי העיר דבר שיחזק מאוד את הביטחון האישי בבירתנו

3.נרחיב את הנוכחות המשטרתית ברחובות בעיקר על ידי יחידות הסיור הרגלי, השיטור הרגלי, שכבר מוקמות וכבר מסיירות במקומות הומי אדם ונרחיב אותן עוד יותר בשנה הקרובה.

4. נפעל לאכוף את החוק על נהגים עבריינים במסגרת המאבק בתאונות הדרכים ובהזדמנות זו אני כבר מאחל בשם כולנו הצלחה לדורון ידין עוד רגע ניצב באתגר האדיר העומד בפתחו.

5. בשנה הקרובה בעזרת השם נכפיל את מספר הניידות אשר אוכפות את הסדר בכבישים

6. נשדרג את המאבק באלימות ובבריונות ברשת האינטרנט תוך הקמת מערך המאו"ר, שם לא סופי, למניעת אלימות ברשת

7. וכמובן נמשיך להילחם בהסתה ברשתות החברתיות שהיא לצערנו הדלק שמניע את אירועי הטרור בעת הזו, אותו טרור יחידים.

"אני חייב לציין בהקשר הזה שראינו בימים האחרונים את תחילת התוצאות של המאבק שלנו והדרישות שלנו מחברות האינטרנט בצורת סגירת דפים ואתרים מובילים של ארגוני טרור אבל זה כמובן לא מספיק כי אנחנו רואים שלקראת חגי תשרי רף ההסתה עולה וזה כמובן עלול לגרום לצעירים פלסטינים לצאת ולפגע", חתם ארדן את דבריו.