קריאה להתגדלות נשית

כ-700 סטודנטיות, בנות שירות לאומי ושמיניסטיות השתתפו (שני) ביום עיון מרומם של העצמה נשית ולימוד לקראת ראש השנה והימים הנוראים, תחת הכותרת "עלה למעלה עלה" שאורגן ע"י המדרשה בקמפוס טל של המרכז האקדמי לב.

הבנות שמעו שיחות מפי הרב הראשי לישראל דוד לאו, הרב שמואל אליהו, הרב חגי לונדין, הרב יוסף צבי רימון ראש בתי המדרש של המרכז האקדמי לב, ראשי מדרשת טל הרב יהונתן והרבנית תהילה אורן וכן סיוון רהב מאיר. בסיום התקיים מופע סליחות מיוחד של הזמר חנן בן ארי.

בין הבנות נרשמה התרגשות גדולה כשהרב שמואל אליהו הנחה קטע ברכות מיוחד שבו הבנות בירכו והתברכו האחת את השניה לשנה החדשה. לדברי הרב אליהו אלול הוא זמן מיוחד שראוי בו שכל אחד ואחת יברכו ויתברכו מפי מכרים וחברים. בסיום הברכה בירך הרב שכל הברכות שבירכו הבנות אחת את השניה יתקיימו בהן ובחברותיהן.

אתי שטרן, ראש קמפוס טל של המרכז האקדמי לב הסבירה את חשיבות יום העיון, "בקמפוס טל אנחנו משתדלים תמיד להעשיר את עולמן הרוחני של הבנות, הרבה מעבר ללימודי אקדמיה ריאליים, זה כחלק מחזון המרכז לעצב את דרכה של האישה הדתית לאומית ולהעצימה".

ראשי מדרשת טל, הרב יהונתן והרבנית תהילה אורן אמרו בסיום האירוע כי "אירועים כאלה חשובים להעצמה של בנות ונשים צעירות בציבור הדתי לאומי. אנו חושבים כי יש צורך לשאוף למעלה בתחום הרוחני-תורני, בד בבד עם הפיתוח האישי, כל זאת תוך ראייה של חשיבות הבית. חשוב לקרוא לנשים דתיות לגדול ולצמוח ולתת להן את הכלים והכוחות להוציא את כשרונן מהכוח אל הפועל".

הרב אליהו בכנס
הרב אליהו בכנסצילום: מיכאל ארנבורג