בית כנסת
בית כנסתאילוסטרציה. פלאש 90

בתדרוך לקראת ראש השנה, קראו גורמי ביטחון בארה"ב ליהודים להגיע לבתי הכנסת בחגים, למרות איומי הטרור המוסלמי.

סוכנות הידיעות JTA מסרה כי התדרוך ניתן בשיחת ועידה עם מאות בעלי תפקידים מיותר ממאה מוסדות יהודיים.

המתדרכים כללו את פול גולדנברג, ראש זרוע האבטחה של ארגון הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה (JFNA), ובכיר במחלקה לביטחון פנים של ארה"ב, ששמו לא נמסר לעיתונות.

הדוברים תדרכו את המאזינים לגבי מתקפות הטרור שהתרחשו באחרונה, כולל הפצצות שהוטמנו בניו יורק ובניו ג'רזי בשבוע שעבר, ע"י מוסלמי ממוצא אפגני. אחת הפצצות פצעה 29 בני אדם.

גולדנברג עבר עם בעלי התפקידים על נהלי אבטחה, ודיבר איתם על הצורך לתרגל תרחישים של פיגועי ירי, אולם הוא הדגיש כי האבטחה צריכה להיעשות בצורה שלא תבלוט מדי ולא תפריע לתפילות החג.

בהקשר זה, ציין לשלילה את המחסומים שהוצבו סביב בתי כנסת באירופה, אשר יצרו לדבריו "מנטליות של מצור".

"למדנו עם הזמן שמטרת הטרוריסטים היא לשחוק את הרוח וכוח ההתמדה של האזרחים שלנו, ובכך להרוס את המוראל הלאומי", אמר גולדנברג. הוא הוסיף שלפי סקר שנערך באחרונה, כמעט 70% מיהודי אירופה עלולים שלא ללכת לתפילות החגים השנה.

משרד התפוצות, האמון מטעם ממשלת ישראל על המעקב והטיפול בנגע האנטישמיות, רואה חשיבות עליונה במאבק בלתי מתפשר באנטישמיות, כחלק בלתי נפרד מהערבות ההדדית בין ישראל לתפוצות, בראייה כי יש להבטיח קיום חיים יהודיים, אישיים וקהילתיים, מלאים ותוססים חופשיים ממגבלות עם חיבור לגיטימי חזק ומשמעותי לישראל.