מבקש מבנט לפעול. מרגי
מבקש מבנט לפעול. מרגיצילום: פלאש 90

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ יעקב מרגי, פנה לשר החינוך, נפתלי בנט, בבקשה לשלול את רשיון הפעלת המוסד של סמינרים המפלים תלמידות על רקע עדתי או על רקע עיסוקם של הורי התלמידות.

"אבקשך", כותב מרגי לבנט, "להפעיל את סמכותך באופן מידי בשלילית רישיון הפעלת המוסד למוסדות המסרבים, אשר מבזים את מערכת החינוך ועושים דין לעצמם תוך עבירה על החוק ופגיעה קשה הגובלת באפליה".

למכתבו של ח"כ מרגי צורפה רשימה של 40 בנות שטרם פתחו את שנת הלימודים. מדובר במקרים בהם חלק מהבנות סורבו על ידי המוסד למרות החלטת ועדת ערר בעניינן, וחלקם לא זכו לשיבוץ של הרשות המקומית. בלשכתו של מרגי מציינים כי לראשונה ברשימה נמצאות גם בנות אשכנזיות שלא התקבלו בשל היותם בנות ל'חרדים עובדים'.

"אני פונה אליך כעומד וכאחראי לתלמידים בכל מערכת החינוך במדינת ישראל. כפי הידוע חודשים ארוכים פעלתי ללא הרף בענין שיבוצי התלמידים והתלמידות לתוך מוסדות הלימוד במחוז החרדי נהלתי מסע ארוך ומייגע מול המחוז החרדי אשר גם הוא ניהל 'מלחמת התשה' מול מוסדות החינוך".

מרגי הוסיף במכתבו וביקש משר החינוך להפעיל את קציני הביקור הסדירים הפועלים ברשויות המקומיות ושייכים למחוז החרדי בכדי לאתר את כל התלמידות שנעדרות עד היום מבתי הספר ולשבצן במוסדות הלימוד בהתאם לחוק.