קהילת "צעירי הגבעה" בשכונת משואה במודיעין יוצאת בימים אלה במיזם להנצחתו של ניצב משנה ברוך מזרחי ז"ל, כשבכוונתה להקים לזכרו בית כנסת, מרכז קהילתי ופינת הנצחה.

מזרחי, תושב השכונה, נחשב לקצין מוערך ביחידת 8200 בחיל המודיעין ומאוחר יותר הפך לאחד המוחות המבריקים במשטרת ישראל. לפני שנתיים וחצי, בעת שנסע עם בני משפחתו לסעודת ליל הסדר, הוא נרצח בפיגוע ירי על ידי מחבל פלשתיני. בן 55 היה במותו, והותיר אחריו אישה וחמישה ילדים.

אותו רוצח, זיעד עוואד, שוחרר מהכלא הישראלי במסגרת עיסקת שליט. בזמן שהוא נהנה ממשכורת קבועה מטעם החמאס וזוכה ללימודים אקדמאים בעת שהייתו במאסר, ייאלצו בני משפחת מזרחי לציין את השנה החדשה ללא ברוך, שחסרונו מורגש יותר ויותר ככל שנוקפות השנים.

מזרחי נהג לפקוד בשבתות את קהילת "צעירי הגבעה", המונה כ-100 משפחות ושחרתה על דגלה קירוב לבבות בין חילונים לדתיים בשכונת משואה. במסגרת פעילותה, הקהילה קיימה הפנינג לתושבים, ערכה תפילה חגיגית בערב יום העצמאות והנהיגה תקיעת שופר בגינות השעשועים כדי לשרת גם את הציבור שאינו דתי.

חברי הקהילה, שמתפללים בגן ילדים, מעוניינים להקים מבנה קבע שיעלה על צרכי פעילותם ולהנציח בכך את שמו של מזרחי ז"ל. חפשו את "מנציחים את ברוך מזרחי" בפייסבוק.