חמישים אחוזים מהתרומות למסע הבחירות של הילארי קלינטון מגיעות מיהודים. כך קובע מחקרו של פרופ' גיל טרוי, שמתפרסם בחסות התוכנית ללימודי יהדות אמריקה של קרן רודרמן באוניברסיטת חיפה.

מצד שני, יהודים גם אחראים ל-25% מהתרומות למפלגה הרפובליקנית.

בראיון ל"ג'רוסלם פוסט" אמר טרוי שהתרומות הן אחת הסיבות לתשומת הלב הרבה לה זוכה הקול היהודי בארה"ב, למרות שהיהודים מהווים רק כ-2% מהאוכלוסיה.

בנוסף ציין פרופ' טרוי כי שיטת האלקטורים הנהוגה בבחירות לנשיאות מעצימה את השפעת היהודים, משום שהיא מעניקה משקל רב למדינות מפתח עם אוכלוסיות יהודיות גדולות, כמו פלורידה, אוהיו, פנסילבניה ומישיגן.

במדינות אלה אין רוב ברור ומוצק לאף מועמד, אך יש להן אלקטורים רבים, ולכן הקול היהודי הופך להיות חשוב במיוחד. ברגע שמועמד מסויים זוכה לרוב במדינה, כל האלקטורים של אותה מדינה אמורים להצביע עבורו באסיפת האלקטורים שבוחרת את הנשיא.

טרוי העריך שכ-70% מהיהודים יצביעו בנובמבר עבור הילארי קלינטון, בדומה לשיעור בו הצביעו עבור ברק אובמה בבחירות הקודמות. לדבריו, בפגישות עם בעלי תפקידים רפובליקניים, הביעו אלה תמיהה נוכח העובדה שרוב היהודים ממשיכים לתמוך במפלגה הדמוקרטית, למרות העמדות הפרו-ישראליות המובהקות של הרפובליקנים.

בהקשר זה יש לציין כי יותר מ-70% מהיהודים בארה"ב המשתייכים לבית כנסת כלשהו הם רפורמים או קונסרבטיבים.