במשרד החוץ מתחילים להיערך לבואם של מנהיגים רבים מרחבי העולם, המבקשים להשתתף בהלוויתו של הנשיא לשעבר שמעון פרס ז"ל, שתיערך ביום שישי.

גורמים במשרד אמרו לערוץ 7 כי עד כה אישרו את בואם נשיא ארה"ב ברק אובמה, סגנו ג'ו ביידן, מזכיר המדינה ג'ון קרי, האפיפיור, מזכ"ל האו"ם, קנצלרית גרמניה, נשיאי גרמניה, צרפת, רומניה, מקסיקו וטוגו, ראשי ממשלות בריטניה, אוסטרליה וקנדה, הנסיך צ'ארלס ומלכת הולנד.

גם המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב הילארי קלינטון ובעלה ביל שכיהן בעבר כנשיא והיה מיודד מאוד עם פרס הודיעו שיגיעו להלוויה.

חדר המצב של משרד החוץ החל לפעול במתכונת חירום, כדי לרכז את המידע בנוגע להגעת אישים בכירים מכל העולם והטיפול בהם במהלך שהותם בארץ .

דובר המשרד מסר, "מחדר המצב ננהל את פעילות אנשי משרד החוץ במוקדים שונים וניתן מענה לצרכים משתנים. אנשי המשרד יסייעו בהכנת תכנית ביקור וליווי האורחים".

הנשיא אובמה פירסם היום הספד ארוך, בהודעה רשמית שהוציא הבית הלבן לעיתונאים. "אין הרבה אנשים שאני יכול לחלוק איתם השקפת עולם, אנשים שהם חלק מההיסטוריה ומשנים את המוסר בעולם. שמעון פרס היה איש כזה. הוא פעל למען העם והציבור. מישל ואני כואבים את מותו של אחד האבות המייסדים ל מדינת ישראל - ואני מודה על כך שאני יכול להגדיר אותו חבר שלי", כתב הנשיא.

הוא סיפר, "ביקרתי את פרס לראשונה בירושלים כשהייתי סנאטור. ביקשתי ממנו עצה טובה - והוא אומר לי שההווה שייך לצעירים - כי העתיד שייך לו. בכל השיחות בינינו - הינחתה את שמעון השאיפה לדאוג לכבוד האדם. הוא ידע לחבר בין אנשים מכל העולם בשביל האידיאלים החשובים של שיוויון וצדק".

"הוא עבד עם כל הנשיאים מאז ימי ג'ון קנדי - ועשה יותר מכל אדם אחר כדי לחזק את הברית בין ישראל וארה"ב אותה הפך בלתי ניתנת לשבירה", הוסיף אובמה.

הוא סיכם וכתב, "האור שלך כבה, אבל התקווה שנטעת באנשים תמשיך לבעור לתמיד. הייתי חייל של ישראל ושל העם היהודי - למען הצדק והשלום. על המתנה הזו, שהיית ידיד שלי אני אומר תודה רבה שמעון".