יעקב ליצמן
יעקב ליצמןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

חברי הכנסת החרדים ספדו הבוקר (רביעי) לשמעון פרס והזכירו את הסדר 'תורתו אומנותו' שהסדיר את מתן הדיחוי מצה"ל לבחורי ישיבות עליו היה אמון בשנות בחמישים, עת כיהן כמנכ"ל משרד הביטחון.

שר הבריאות יעקב ליצמן ספד לפרס ובדבריו אמר כי "משרד הבריאות ומערכת הבריאות בישראל מרכינים ראש ואבלים בפטירתו של הנשיא התשיעי ורה"מ לשעבר שמעון פרס. זכויותיו של מר פרס רבות וחשובות. תרומתו לכלל אזרחי ישראל הייתה עצומה בכל תחומי המדינה והחברה, בכללם קידום והשקעה בטכנולוגיות רפואה ומדע, לטובת כל המגזרים והאוכלוסיות".

בהמשך ציין את ההסדר בין בחורי ישיבות לצה"ל. "זכות מיוחדת הרשומה על שמו של מר פרס לעד היא עמידתו למען הסדר תורתו אומנותו. במהלך כל שנות מדינת ישראל הביע מר פרס את דעתו בחשיבות לימוד התורה ופעל רבות להגנה על זכויות בני הישיבות", אמר ליצמן והוסיף כי "במשך שנות דור פעל מר פרס למען בטחונה ושלומה של ישראל והיה לשגריר כבוד של אזרחי ישראל בכל העולם. פטירתו היא אבידה קשה למדינת ישראל ולמערכת הבריאות".

סגן שר החינוך מאיר פרוש ספד אף הוא ברוח זו. "מלבד היותו מבוני הארץ וחלקו הגדול בשמירה על בטחון מדינת ישראל ובהבאת הכור הגרעיני, שמורה לפרס ז"ל פינה מיוחדת במגזר החרדי על חלקו בהסדרת נושא 'תורתו אומנותו', המאפשר ללומדי התורה להגות בלימודם ללא הפרעה. בטוחני כי זכות עצומה זו תעמוד לשמעון ז"ל - לצד יתר זכויותיו ומעשיו לטובת הכלל והפרט".

ואילו יו"ר סיעת 'יהדות התורה' בכנסת ח"כ מנחם מוזס ספד בשם הסיעה ואמר כי ידע להעריך לומדי תורה. "סיעת יהדות התורה אבלה על פטירתו של הנשיא לשעבר מר שמעון פרס ז"ל. הסיעה מוקירה טובה למר פרס שעמד לצידה של היהדות החרדית בהחלטות מכריעות וידע לכבד ולהעריך את לומדי התורה וגדולי ישראל".