ישוחרר? הרב יאשיהו פינטו
ישוחרר? הרב יאשיהו פינטוצילום: נתי שוחט, פלאש 90

דריכות בסביבת הרב פינטו: בית המשפט המחוזי יכריע היום (חמישי) האם לאמץ את עמדת הפרקליטות ולהותיר את הרב יאשיהו פינטו בכלא עד לתום שנת המאסר שהושתה עליו או לשחררו על פי החלטת ועדת השחרורים.

כזכור, לפני כשבוע הגישה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי מרכז עתירה נגד החלטת ועדת השחרורים לקצר את עונש המאסר של הרב פינטו. הפרקליטות ביקשה להורות על ביטול החלטת הועדה ולהורות על עיכוב ביצוע השחרור עד למתן פסק דין בעתירה - בקשה שאומצה על ידי בית המשפט.

המדינה טענה בעתירה כי ועדת השחרורים שגתה משקבעה שהרב פינטו עמד בנטל ההוכחה הנדרש לשחרור מוקדם, זאת למרות נסיבותיה החמורות של העבירה, יחסו של הרב לעבירות והמידע החסוי שהונח בפניה לצד הערכת משטרת ישראל ביחס למשמעותו של המידע והשלכתו על מסוכנותו העתידית.

בנסיבות אלה, טענה המדינה, החלטת הועדה לא נתנה משקל ראוי לנתונים אשר הובאו בפניה ולא איזנה ביניהם איזון ראוי, ועל כן לוקה בחוסר סבירות המצדיק התערבות ערכאה שיפוטית.

במידה ובית המשפט יחליט לשחרר את הרב פינטו הוא לא ישוב לביתו באשדוד אלא יעבור להתגורר במלון באזור ירושלים וכדי להתנתק מסביבתו וליטול חלק בקבוצת טיפול של הרשות לשיקום האסיר.