ישיבת אבל של המחנה הציוני

סיעת המחנה הציוני קיימה הבוקר (חמישי) ישיבת אבל לזכרו של הנשיא התשיעי שמעון פרס, בנוכחות חברות וחברי הכנסת וח"כים לשעבר.

"באנו היום להיפרד מידידנו שמעון פרס", אמר יו"ר המחנה הציוני, ח"כ יצחק הרצוג, "חיי שזורים בשמעון פרס משחר ילדותי. הוא ידע תמיד להיות שם כשהיה צריך אותו, לעוץ עצה, להבריק עם רעיון חדש ומרתק, לתת מחזונו השופע ומניסיונו העתיר".

"הוא היה גדול מהחיים. הוא היה ראש ממשלה גדול, שר ביטחון גדול, שר חוץ גדול ונשיא גדול. גדול מאד. תרומתו למערכת הביטחון הישראלית הייתה עצומה. תרומתו למעמדה של ישראל בעולם ולחתירה לשלום לא יסולאו בפז, תרומתו לכלכלה, לרווחה, למדע, לתרבות, לחינוך, לחקלאות ייזכרו כאן לעוד שנים ארוכות".

ח"כ הרצוג הוסיף "כל דבר שצמח בישראל בדור האחרון – שמעון קשור בו באופן עמוק. בכל פינה בישראל, בכל עיר, מושב, קיבוץ וכפר ישנם אזכורים למעשי ידיו. הוא ראה בישראל בית שיש להקדיש לו את כל חייו ומרצו. הוא היה שייך לציבור ולמדינה. כמעט לא היו לו חיים פרטיים, ידע כל מי שהכירו מקרוב".

"הוא ראה בישראל בית שיש להקדיש לו את כל חייו ומרצו. קם מידי בוקר, מאז נעוריו, ועבד את הרעיון והחזון של מדינת ישראל, בית לאומי לעם היהודי. בית לאומי צודק, בטוח, חזק ויציב. בית לאומי שערכים של חמלה, אהבת הזולת ושוויון בין אזרחיו, ללא קשר למוצאם, דתם, נטייתם המינית או מינם.

"שמעון היה אדם שידע לספר את סיפורה של מדינת ישראל בדרמטיות גדולה ובפרטים קטנים, הוא ידע ליצוק בבן או בת שיחו, מישראל ומן העולם כולו את ההערכה העצומה שרחש בעצמו לפלא שנקרא מדינת ישראל. אני אקח איתי לעד את אותה פליאה, את אותה אהבה גדולה למדינה ולאנשיה ואת אותה מחויבות ואמונה יוקדת בצדקת דרכה וקיומה של מדינת ישראל".

יו"ר התנועה, ח"כ ציפי לבני ספדה לנשיא לשעבר "פרס הוכיח שלא צריך לבחור בין ביטחון לשלום; אנו לא מוכנים להיפרד מחזון השלום לא בשביל פרס, אלא בשביל ילדינו".

"פרס הוא המדינאי שהאמין שצריך גם אטום וגם שלום, ושהאחד מאפשר את השני. הוא הוכיח שהביטחון עובר במדינאות נכונה. השילוב הזה הוא הדלק ההכרחי ליצירת תקווה - ושמעון פרס היה יותר מכל היה איש של תקווה עבור כל עם ישראל".

"שנינו עזבנו בית פוליטי בשביל להקים את קדימה, כדי לקדם את מה שהאמנו בו עם אריק שרון - ביטחון ושלום - והוכחנו שאפשר לדבר שלום ולעשות צעדים מדיניים דרמטיים בלי לגמגם. פרס בקדימה הפך לווינר והפך להיות נשיא מדינת ישראל".

לדבריה "מי שרואה את הרכבת האווירית של המנהיגים שמגיעים עכשיו לארץ מכל העולם - צריך לדעת שהם מגיעים כי זו ישראל שהעולם אוהב , ישראל שחותרת לשלום ותורמת מפירותיה לעולם, זה מה שפרס היה. גאווה ישראלית כי מעולם לא הפסיק לדבר שלום גם כשחטף על זה בבית ביקורת - וזה מה שהופך פוליטיקאי למדינאי".

"אנו נפרדים ממך היום הנשיא התשיעי של מדינת ישראל, בהרבה אהבה והוקרה. אנחנו לא מוכנים להיפרד מחזון השלום לא בשביל פרס, אלא בשביל ילדינו שלנו. יהי זכרו ברוך", הוסיפה ח"כ לבני.

מ"מ יו"ר הסיעה וסגן יו"ר הכנסת, ח"כ יואל חסון אמר בישיבה המיוחדת "ישראל נפרדת היום מאבי האומה האחרון ובי מקנן החשש שאנו נפרדים גם מהאופטימי ומהאמיץ האחרון. זה שתמיד האמין שאסור להגיד שיום יבוא אלא עלינו להביא אותו במו ידינו. זו צוואתו לעם כולו, אך בעיקר למחנה הפוליטי שלנו. יהי זכרו ברוך."