שמעון פרס
שמעון פרסצילום: מארק ניימן, לע''מ

בראיון לרגל ראש השנה מקווה ראש המועצת האזורית בקעת הירדן, דוד אלחיאני, שבשנת תשע"ז תוחל הריבונות הישראלית על הבקעה.

אלחיאני סופד לנשיא לשעבר שמעון פרס ז''ל וקובע כי מפלגת העבודה של היום זנחה את מורשת מייסדיה שראו בהתיישבות בבקעת הירדן בשר מבשרם.

"שמעון פרס כראש ממשלה ושר עזר לפתח את ההתיישבות בבקעת הירדן והיה חלק בלתי מבוטל מתכנית אלון שהייתה אמורה להפוך את בקעת הירדן לחלק מרכזי ממדינת ישראל", מספר אלחיאני. ''לצערי היום יש אנשים במחנה הציוני שלא רואים בבקעת הירדן חלק ממדינת ישראל.

''פרס תמיד היה בא לבקר אותנו, הוא היה מפא"יניק בנשמתו, אהב את ההתיישבות העובדת ואת הקיבוצים שיש בבקעה. הוא תמיד עודד אותנו, ההתיישבות קמה בזכות מפלגת העבודה''.

אך מאז, מדגיש אלחיאני, ''מפלגת העבודה מכרה את עצמה לשלי יחימוביץ' ואחר כך לבוז'י הרצוג ולציפי לבני וקם כאן מחנה ציוני שהוא לא ממש ציוני. פעם היה שם במפלגה ביטוי להתיישבות והיום הם נלחמים בה, תסתכל איך הם נלחמים בחטיבה להתיישבות - תנועה שיישבה כל כך הרבה בנגב, בגולן, בגליל ובבקעת הירדן.

''זו כבר לא מפא"י ההיסטורית", הוא מבהיר, ''יש שם אולי בודדים כמו איתן ברושי שתומכים בהתיישבות".

אלחיאני מאמין בכל ליבו כי מדינת ישראל תחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן בשנה הקרובה, "אני מאחל לכולנו שתהיה לנו את הסבלנות לקבל את האחר, עם ישראל הוא עם חזק ואני מאחל לכולנו שנת שלום ללא צער וללא פיגועים ושהחיילים יישמרו על עצמם".

"הגיע הזמן לקראת שנת החמישים של בקעת הירדן שהמנהיגים שלנו ישכילו להבין שצריך להחיל את הריבונות הישראלית בבקעה. זאת המתנה הגדולה ביותר שנוכל לקבל וזה חלומו של כל מתיישב, זה יעשה צדק מוסרי לנו וגם למדינת ישראל''.

הוא מזכיר כי השטח של בקעת הירדן גדול יותר מהשטח שבין חדרה לגדרה, ''אנחנו יכולים להיות אסם הדירות של מדינת ישראל, רק צריכים להחליט שזו ריבונות ישראל, וזה אינטרס לא רק של המתיישבים בבקעה אלא של כל עם ישראל".