אילוסטרציה
אילוסטרציהפלאש 90

כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד אוריאל טמיר, תושב בת ים כבן 70, בגין הסתה לאלימות או לטרור ופרסום הסתה לגזענות.

כתב האישום הוגש באישורו של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, כפי שנדרש על פי דין, וזאת נוכח אופי העבירות המיוחסות לנאשם המשיקות לחופש הביטוי.

על פי כתב האישום, בתקופה הרלוונטית לכתב האישום כתב הנאשם באמצעות פרופיל הפייסבוק שלו תגובות לכתבות באתרי החדשות וואלה!, Ynet ו- nrg, ופרסומיו אלו היו פתוחים לציבור וחשופים לקוראי הכתבות.

בחודש יוני 2014 נחטפו שלושה נערים בצומת גוש עציון ונרצחו בידי מחבלים פלסטינים. בחודש יולי, כפעולת נקם לכאורה לחטיפת הנערים, נרצח הנער מוחמד אבו ח'דיר בידי קבוצת יהודים. בעקבות הרצח החלו פעולות מחאה והתפרעויות אלימות בקרב ערביי ישראל. בהמשך החל מבצע צבאי של צה"ל ברצועת עזה.

במספר רב של הזדמנויות, מרביתן על רקע האירועים הללו, פרסם טמיר באמצעות פרופיל הפייסבוק שלו קריאות למעשי אלימות או דברי עידוד למעשי אלימות כלפי ערבים, אישי ציבור ואנשי שמאל. כמו כן, פרסם הנאשם גילויי איבה ועוינות כלפי ערבים וקרא להחרמת עסקיהם וזאת במטרה להסית לגזענות כלפי ערבים במדינת ישראל.

בין היתר, פרסם טמיר תגובה לכתבה שפורסמה באתר האינטרנט וואלה! תחת הכותרת "המתנחלים תקפו והחיילים עמדו בצד: היו חייבים להגיב". בתגובה נכתב: "אני מברך את המתיישבים ביצהר על שלימדו את החולרות מהמשטרה, מג"ב וגם הצבא!! בפעם הבאה תגנו על הישוב בנשק חם! הסיבה מסביב וגם בארץ הערבים מקימים ישובים שלמים בגליל ובנגב ואיש לא חושב להרוס את המבנים נהפוך הוא הממשלה רוצה להכשיר את הבניה הלא חוקית של האספסוף הערבי והבדואי! אם לא מפנים ערבים לא לפנות יהודים מי שיושב ונהנה מזה זה אדולף אופנהיימר שזקוק לכדור בין העיניים והזבל גלאון".

בתגובה לכתבה שפורסמה באתר האינטרנט וואלה! תחת הכותרת "יעלון: המערכה נגד חמאס תתרחב, ולא תהיה קצרה", פרסם טמיר באתר וואלה! ובפרופיל הפייסבוק את התגובה הבאה: "ביבי מספיק הבירבורים יש רק פתרון אחד השמדת הרצועה למחוק לחלוטין כל יצור חי שנמצא ברצועה להשמיד אותם כמו עכברים מתינוק בן יומו עד זקן לאחר הרצועה להשמיד את ערביי ישראל לפי חרב ובסוף את ערביי הגדה והשמאלנים".

באותו יום הגיב טמיר לכתבה שפורסמה באתר האינטרנט וואלה! תחת הכותרת "תיעוד: הג'יהאד האיסלאמי משגר רקטה לעבר תל-אביב". בתגובתו נכתב: "ביבי כל תושבי עזה מחבלים תפסיק לאתר מחבלים תתחיל להשמיד מתינוק ועד זקן את ערביי הרצועה אנו רוצים לראות נהר של דם!!!!! ביבי לאחר מחיקת ערביי הרצועה זאת ההזדמנות לחסל את הערבים החיים בישראל למחוק אותם מהעולם ללא רחם בדיוק כפי ששוחטים ערבים בסוריה ובעירק אחר כך תתפנה לחסל את ערביי הגדה והשמאל הישראלי". הפרסום זכה ל-7 לייקים.