פרס התגאה בבניית עפרה

ראש מועצת בנימין לשעבר, פנחס ולרשטיין, סיפר על חלקו של שמעון פרס ז"ל בהקמה ובתמיכה ביישובים ביהודה ושומרון, אך מתקשה להסביר כיצד מעשיו אלה מתיישבים עם הסכמי אוסלו שיזם.

בראיון לערוץ 7 אמר ולרשטיין כי הוא מאמין שתמיכתו של פרס בבניית יישובים בשטחי יהודה ושומרון לא נבעה מאינטרסים במאבקים בינו לבין יצחק רבין וגם לא מתוך היותו איש ארץ ישראל, "ויש לי הוכחות לכך".

"כשעפרה עלתה כמחנה עבודה זמני, שר הביטחון (שמעון פרס) בא לטעת פה עץ, יתרה מזאת, הוא מורה לאנשי התעשייה הצבאית במשרד הביטחון לאפשר למסגרייה בעפרה לייצר סולמות למטוסי כפיר כדי שתהיה להם פרנסה".

גם בתקופות מאוחרות יותר, ביום הולדתו השמונים, פרס שלח את כתבי ה-BBC לצלם בעפרה כדי שיחזו במעשה ידיו, "זה מראה כיצד עשרות שנים אחרי הקמת עפרה הוא מתגאה בהקמת היישוב. איך זה מתיישב עם תמיכתו בהסכם אוסלו? זה בלתי ניתן להסבר", אמר ולרשטיין.

"הזכויות של שמעון פרס בביטחון מדינת ישראל ובזה שהוא יצק מים על ידי מייסדי המדינה, שגם להם היו חטאים, אבל לא בגלל זה נשלול מהם את הזכויות שלהם".

ולרשטיין, תושב עפרה, מראשי גוש אמונים ומועצת יש"ע לשעבר, התייחס לסוגיית הסדרת הבתים ביישוב, "עפרה תהיה חלק ממדינת ישראל כשזה יהיה רק מתוך שכנוע של החברה הישראלית, ולא מתוך זה שיהיו אנשים שיעשו 'סיבוב' עלינו כדי להרוויח הון פוליטי".

הוא גם תקף את תושבי עמונה על יחסם לשרי הבית היהודי, "אני כועס על התרסות בתוך מפלגות, על כך שהם מסכסכים אחד עם השני - העיקר שיעברו קולות אליהם אך לא מגדילים את מאגר הקולות בימין. אנחנו כבר הפלנו את שמיר, כבר חיסלנו את התחיה ואנחנו טובים בלהפיל ימניים ותמיד יש לנו הסברים טובים".

"כשתושבי עמונה אומרים לשרת המשפטים איילת שקד ולנפתלי בנט 'אנחנו לא רוצים שתבואו לפה', זה מהלך בלתי נסלח. אסור לעבור על זה לסדר היום. זה מאבק לאומי. כמו כן כואב לי הלב שבנט תוקף את הליכוד. אנחנו צריכים לאחד את כל הכוחות במאבק הזה. אם לא נהיה ביחד אנחנו נהיה תלויים אחד ליד השני".