אדלסון: ההכרה שהשגנו הורגת אותנו

המיליארדר הנדבן שלדון אדלסון השתתף בכנס הקהילה הישראלית-אמריקאית (IAC) בוושינגטון. אדלסון ואשתו הם התומכים העיקריים של ארגון ה-IAC, ובמקביל כבר שנים רבות מחזיקים כלכלית את תכנית "תגלית" להבאת צעירים לישראל לביקור של חיבור לישראל וליהדות.

באירוע מיוחד שהתקיים לכבוד פרויקט "תגלית" בכנס ה-IAC סיפר אדלסון על מה שהביא אותם לתמוך במיזם. "מה שיהודים חיפשו במשך 3000 שנים בארץ הזו זה קבלה והיטמעות", אמר אדלסון, "וכעת, כשהשגנו הכרה והיטמעות, מסתבר שזה מתהפך נגדנו".

אדלסון המשיך וסיפר על מחקרים של שני מוסדות שונים ומהם עולה כי ישנם היום רק כ-42 אחוזים מבין הצעירים היהודים בצפון אמריקה, בגילאים 18 עד 26, שאומרים שחשוב להם להתחתן עם יהודי ולחנך את הצאצאים על פי מסורת יהודית. "42 אחוזים זה פחות מחצי", הבהיר אדלסון, "בעוד שניים-שלושה דורות לא יהיו עוד יהודים חילוניים כאן".

"תחשבו על זה", אמר אדלסון, "במשך 3000 שנים נלחמנו על ההכרה, וכעת, כשמכירים בנו, זה מתהפך להרוג אותנו, ולכן זו התכנית החשובה בחיי", קבע אדלסון וסיפר שעל פי המחקרים כשצעירים משתתפים ב"תגלית" האחוזים שמצהירים על רצון להמשיך את השושלת היהודית עולים ל-76.

"פרויקט תגלית הינו הפרויקט החינוכי המצליח בעולם היהודי כיום", אומרים במשרד התפוצות, "הפרויקט מהווה גשר לישראל עבור מאות אלפי סטודנטים יהודים בגילאי 26-18 מרחבי העולם. במשרד פועלים להרחיב את מעגל המשתתפים בפרויקטים הממשלתיים כמו תגלית ואחרים על מנת להביא קיומה של תפוצה יהודית משגשגת, גאה במורשתה וקשורה קשר ישיר לישראל."