איימן עודה
איימן עודהצילום: דוברות הכנסת

למרות שאיש מבין חברי הרשימה המשותפת לא נטל חלק בהלוויית שמעון פרס, גל הביקורת לא איחר מלבוא: בכיר ברשימה המשותפת צוטט הבוקר ב'ישראל היום' כתוקף את יו"ר הרשימה ח"כ איימן עודה על החלטתו שלט להשתתף בהלווייה.

לטענתו, ההחלטה שלא להשתתף בהלווית פרס רק העצימה את הביקורת בחברה הערבית נגדו שראו בה קבוצה קיצונית שאינה מכבדת את הציבור היהודי בישראל.

"למרבה הצער היו"ר איימן עודה בחר בהחלטה לא נכונה שגורמת לציבור הערבי להצטייר כמי שאינו מכבד את הציבור היהודי במדינה. האיש מת אפשר היה לכבד אותו ואת משפחתו. נכון שיש ביקורת על פועלו אבל בכל זאת שמעון פרס הוא לא גנדי (רחבעם זאבי) שרצה לזרוק את הערבים לים. שמעון פרס עשה שלום ופעל למען השלום עד יום מותו".

לדבריו, ההחלטה יצרה נזק תדמיתי למפלגה הערבית בישראל. "ההחלטה עשתה נזק תדמיתי לא רק בקרב הציבור בישראל אלא בעולם כולו. איימן עודה נגרר פעם אחר פעם אחר העמדות הבדלניות של בל"ד וחבל. הוא שגה ובגדול".

במהלך סוף השבוע ציינו גולשים ערבים ברשת כי החלטתו של עודה ושאר חברי מפלגתו שלא להשתתף בהלווית פרס - היתה שגויה ופוגענית.

ערב ההלוויה הסביר בראיון לגלי צה"ל יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, מדוע איננו מצטרף לאבל על פרס ולמה לא ישתתף בהלוויה הממלכתית.

"אני יכול להגיד לך שיש משהו מורכב, לא קל, יש לנו תפיסה פוליטית אחרת לחלוטין. אדם שנפטר רק אתמול צריך לכבד את זה, דברים מורכבים יש זמן להגיד", ציין עודה.

ח"כ עודה ציין לטובה את העובדה שפרס הוביל את הגוש החוסם עם המפלגות הערביות בשנות ה-90 ואת הובלת הסכמי אוסלו על ידו.

מנגד הבהיר, "אני לא שותף לחגיגה הזאת על ההיסטוריה, על מה שאירע ב-1948, על הנשק הגרעיני. אני חושב שכל הדברים הללו המיטו אסון על אנשים אחרים ועל העם שלי".

לדבריו, "יש לי מסר מורכב, שנות ה-90 הן שנים מאוד חשובות בהיסטוריה של פרס ואני יכול להגיד מילים טובות. בנוגע לשאר הדברים אני לא שותף לחגיגה סביב הנשיא שמעון פרס. אני לא אשתתף בהלוויה".