לרגל השנה החדשה בירכו מנהיגי העולם את העם היהודי בארץ ובתפוצות ואיחלו איש ומנהיג בשפתו שלו שנה טובה.

"שלום לכולם ושנה טובה", בירך נשיא ארצות הברית אובמה בסרטון מיוחד לרגל השנה החדשה. "במשך אלפי שנים תקופת החגים מסמלת התחלות חדשות והשתקפות, הזדמנות להתחיל הכל מחדש, כמו גם לעשות חשבון נפש.

"מהרגע שבו נפתחים הספרים בראש השנה ועד הרגע שבו הם נסגרים בסוף יום כיפור, יהודים בכל העולם, בישראל ובארה"ב יבקשו סליחה האחד מהשני וימחלו אחד לשני, וזה משהו שכולנו לוקים בו, זה גם זמן בו אנחנו מבקשים מאלוקים חמלה ורחמים, ומבקשים שיכתוב אותנו לחיים טובים''.

אובמה הוסיף, "זה גם הזמן לדרוש מעצמנו להיות יותר טובים להפוך את העולם שבו אנו חיים לעולם טוב יותר, עולם שלו יותר. עבורי זה יהיה הראש השנה האחרון בבית הלבן, וזו הזדמנות מצוינת בשבילי להודות על הזכות הגדולה שהייתה לי להכיר מקרוב את הקהילה היהודית, לנאום בבתי כנסת ברחבי ארה"ב ובמקומות אחרים, להטמין פתק אישי בין הסדקים של הכותל העתיק, לקרוא את האגדה של פסח כשערכנו כאן סדר ליל פסח, לסייר בבוכנוולד לצדו של אלי ויזל, לשוחח עם צעירים בירושלים, ולהעניק לשמעון פרס את פרס השלום''.

את דבריו חתם במילים: "למרות ההישגים שרשמנו בשבע וחצי שנות נשיאותי, עדין נותרה עבודה רבה, כמו תמיד. אבל זה בדיוק מה שראש השנה מסמל, שהעבודה שלנו אף פעם לא נגמרת. זוהי זכות לי ולמשפחתי לאחל לכם שנה טובה ומתוקה, מלאה בתקוות, בריאות ואושר. שנה טובה".

שני המועמדים לנשיאות ארה"ב הילרי קלינטון ודונאלד טראמפ לא חסכו במילים חמות לעם היהודי. "אנחנו צריכים לשאול את עצמנו אם אנחנו עושים מספיק בשביל לדאוג לרעבים, לדאוג לאלה שאין להם קורת גג, לדאוג לאלה שאין להם ביטוח בריאות, ולדאוג לעתיד טוב יותר", אמרה קלינטון. ואילו דונאלד טראמפ צייץ בטוויטר ברכה בשמו ובשם רעייתו.

לקראת השנה החדשה, שיגר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, איגרת ברכה ליהודי רוסיה באמצעות הרב הראשי של רוסיה, הרב בערל לאזאר.

המכתב הופץ בכל אמצעי התקשורת ברוסיה ופורסם בכל הקהילות היהודיות במדינה. המכתב הוקרא שעה קלה לפני כניסת החג, באירוע פתיחת השנה החדשה, שנערך בהיכל בית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה" במרכז מוסקבה, בראשות רבה של רוסיה הרב לאזאר, ובהשתתפות אלפי מתפללים.

"בימים האלה נהוג לערוך חשבון נפש על מעשינו בשנה שחלפה, ולהכין תוכניות לעתיד. שנה חדשה נותנת לכל אחד כוחות ואפשרויות, כדי להפוך לאדם טוב יותר, ללכת בדרך הטוב, החסד והצדק. טוב לראות, שהארגונים היהודיים של רוסיה, עושים כל-כך הרבה לשימור מנהגים דתיים ומסורתיים, מחנכים את היהודים לכבד את מורשת האבות שהיא יקרת ערך", אמר פוטין.

''ובוודאי כבוד גדול מגיע להם על עבודתם הגדולה והחשובה בפיתוח שלום ורעות בחברה, במלחמה נגד כל גילויי אנטישמיות ושנאת הזרים, וביישום פרויקטים גדולים בתחומי החינוך והחסד", הוסיף הנשיא הרוסי.

גם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, שאך לפני חודשיים נכנסה לתפקידה, פרסמה ברכה לחג. "אני שמחה מאוד לאחל לקהילה היהודית בבריטניה וברחבי העולם חג שמח ושנה חדשה של שלום", אמרה.

"זהו זמן מיוחד שבו משפחות יהודיות מתאספות כדי לחגוג ולהתפלל. זה גם זמן לזיכרון ולהתחדשות. אנחנו זוכרים את התרומה האדירה של הקהילה היהודית בבריטניה למדינה הזו, מאלה ששירתו בכוחות המזוינים שלנו עד אלה המובילים בתחומים כמו עסקים, מדע ואומנות.

"אז כעת, כשהשנה היהודית החדשה מתחילה, אני רוצה להדגיש שוב את ההבטחה הבלתי ניתנת לערעור שלי לעמוד לצד הקהילה היהודית שלנו - עכשיו ובשנים הבאות. כראש ממשלה, בעבודה משותפת אתכם, אעשה כל שביכולתי כדי להגן על קהילתכם ועל כל הקהילות בבריטניה", דברי מיי.

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו

ראש עירית לונדון המוסלמי, סדיק חאן, שזה לו ראש השנה היהודי הראשון בתפקידו, פרסם ברכה חגיגית משלו. "אני רוצה לשלוח את ברכותיי החמות ביותר לקהילה היהודית בלונדון וברחבי העולם החוגגת היום את ראש השנה", אמר בסרטון וידאו שהפיץ ערב החג.

"זהו זמן להרהר בשנה שזה עתה הסתיימה וזו הזדמנות עבורנו להביט בתקווה לעתיד. כשאני מביט ונזכר בשנה שכבר הייתה אדירה עבורי באופן אישי אני נזכר בחום ובאיחולים הלבביים שקיבלתי מהקהילה היהודית. אני גאה להיות להיות ראש עיר שבה יהודים, נוצרים, מוסלמים, סיקים ובודהיסטים, אלה החברים בקבוצה דתית מאורגנת, לא רק מתייחסים בסובלנות אלה לאלה, אלא גם מכבדים אלה את אלה, מאמצים אלה את אלה אל קרבם וחוגגים אלה עם אלה.

''התרומה וההצלחה של הקהילה היהודית בבירה היא דוגמה נהדרת ללונדון במיטבה. אני מקווה שהשנה הקרובה תהיה שנה של שלום ושגשוג עבור כולכם. ממשפחתי למשפחתכם – שנה טובה", הוסיף חאן.