זהבי. לא מפסיק לכבוש.
זהבי. לא מפסיק לכבוש.צילום: פלאש 90

"אני לא מכיר קמפיין שנגמר במחזור השני", כך אמר מאמן נבחרת ישראל בכדורגל אלישע לוי במסיבת העיתונאים לקראת משחקה של הנבחרת הישראלית הערב (חמישי, 21:45, ערוץ 1) במקדוניה.

אחרי ההפסד הביתי במחזור הפתיחה של קמפיין מוקדמות המונדיאל לנבחרת איטליה בתוצאה 3:1, ודווקא במשחק בו הנבחרת הישראלית בלטה באיכותה בעיקר במחצית השניה, גם לוי יודע כי כל תוצאה מלבד ניצחון הערב יביא לסיום הקמפיין שממילא היה חסר סיכוי להעפיל ממנו אל טורניר המונדיאל שיתקיים ברוסיה, כשיחד עם הנבחרת הישראלית נמצאות גם נבחרות איטליה, ספרד ואלבניה החזקות.

"בעיקרון שתי הנבחרות טובות, גם אנחנו וגם המקדונים, פחות או יותר באותה הרמה", אמר לוי, "כל קבוצה תבוא ותרצה לנצח".

לוי הודה "חשובה לי מאוד הדרך, אבל אני מקווה שננצח במשחק הזה. כל משחק חוץ באירופה הוא קשה מאוד, אבל נצטרך לגלות אופי. אנחנו נרצה לנצח כמו שהמקדונים ירצו לנצח".

כאמור, מיד עם הגרלת הנבחרות יחד עם הנבחרת הישראלית הבינו ראשי הנבחרת ובהם לוי כי הקמפיין הנוכחי כמעט חסר סיכוי להישג משמעותי, ושם נערכו לכך בהתאם. לדברי לוי, "קבעתי כמה פרמטרים, לבוא ולשחק את המשחק שלנו, לשמור הגנה אזורית. אני בטוח שאם נדע לעשות את זה, נגיע יום אחד לטורניר גדול. צריך הרבה סבלנות. ראינו תשוקה נגד איטליה, ראינו את הקהל שמחא כפיים בסיום המשחק למרות ההפסד. אני מכבד את אלי גוטמן ואת כל המאמנים שעבדו לפניי, כולם עשו את המקסימום לטובת הכדורגל הישראלי. אנחנו עוסקים בכדורגל, אנחנו לא מפחדים. אני מקווה שנצליח".

קפטן הנבחרת, ערן זהבי אמר כי המקום השלישי לא יספק אותו ואת חבריו לנבחרת הישראלית. "אני לא רוצה לסמן מטרות ארוכות טווח, אנחנו צריכים להסתכל משחק-משחק ולהראות דרך ואנחנו מקווים להשיג את הנקודות בשני המשחקים הקרובים".

גם הנבחרת שממול, זו הביתית ממקדוניה פתחה את קמפיין מוקדמות המונדיאל עם הפסד כשהפסידה לאלבניה בתוצאה 1:2. מי תצא עם שלוש הנקודות הערב במשחק השני של קמפיין מוקדמות מונדיאל 2018?