מטוס קרב
מטוס קרבדובר צה"ל

מחקירה ראשונית של תאונת המטוס בבסיס רמון, עולה כי הטייס שנהרג, רס"ן אוהד כהן נוב, נתקל בקשיים לקראת הנחיתה בחזרה מתקיפה בעזה ולכן החליט לבצע סיבוב נוסף מעל הבסיס.

אלא שגם בניסיון השני חזר הקושי, ורס"ן כהן נוב החליט על נטישת המטוס. נטישת הטייס הייתה אמורה להגיע חלקיקי שניות לאחר מכן, אבל כהן נוב לא הספיק להשלים את הנטישה, וברגע הקריטי המטוס התרסק והחל לבעור.

המטוס הגיע לנחיתה ככל הנראה במצב "א-סימטרי", שבמסגרתו צד אחד שוקל יותר מאשר הצד השני בשל חימוש שנשאר על הכנף. כמו כן נבדק אם הייתה תקלה במערכת הפליטה של הטייס.

רב סרן אוהד כהן נוב, סגן מפקד טייסת בחיל האוויר, נהרג אתמול (רביעי) אחר הצהריים בתאונה מבצעית במהלך נחיתת מטוס מסוג סופה F16I בבסיס חיל האוויר במצפה רמון. בזמן הנחיתה נטשו הטייס והנווט את המטוס, שהחל לעלות באש.

הנווט הצליח לנחות בשלום, נפצע קל ופונה לבית החולים אך הטייס נהרג במהלך הנטישה. מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל, מינה וועדת חקירה לתאונה.

חברו של כהן נוב מהשירות הצבאי בחיל האוויר, חבר הכנסת יואב קיש, ספד לו בגל"צ: "בחור צעיר שמהר מאוד התחבר לכולם ונגע בכולם עם הגישה שלו, פשוט חברמן".

קיש הוסיף, "אוהד היה גם טייס מצוין, חבר ובחור שכיף לדבר איתו, אני חושב שזו אבדה כבדה ולכולנו הוא יחסר".

הלווייתו של רס"ן כהן נוב תתקיים מחר בשעה 11:00 בבית העלמין במושב מזור.

רב-סרן אוהד כהן נוב
רב-סרן אוהד כהן נובצילום: דובר צה"ל