רג'וב ועיני במפגש של הוועדה ביריחו
רג'וב ועיני במפגש של הוועדה ביריחוצילום: ההתאחדות לכדורגל

אחרי עמותות השמאל הקיצוני ופנייתו של יו"ר ההתאחדות לכדורגל ברשות הפלשתינית ג'יברגיל רג'וב בקונגרס פיפ"א האחרון שהתקיים בשוויץ,בדבר השעיית ישראל מכל פעילות ספורטיבית, נראה שהפעם הסכנה על השעיית הכדורגל הישראלי מוחשית מתמיד. כך לפחות על פי יו"ר ההתאחדות לכדורגל, עופר עיני.

לדברי עיני, ישנו חשש אמיתי שהפעם נושא יחסה של ישראל אל כדורגלני הרשות הפלשתינית יסתיים במפלה לכדורגל הישראלי, כזה שעשוי להביא להשעיית ישראל מכל פעילות ספורטיבית.

כזכור, כבר בקונגרס פיפ"א האחרון שהתקיים בשוויץ העלה יו"ר ההתאחדות לכדורגל הערבית, ג'יברגיל רג'וב את דרישתו להשעות את ישראל מפעילות ספורטיבית בשל "הפליית ספורטאי הרשות הפלשתינית". לבסוף ירד רג'וב מדרישתו כשבדיון בין שתי המשלחות יחד עם ראשי פיפ"א הוחלט לכנס וועדה אזורית מיוחדת שתבחן את טענות הפלשתינים.

כעת, נראה שברשות הפלשתינית בגיבוי תנועת BDS ותנועות שמאל קיצוניות בארץ ובעולם ויחד עם יתר המדינות המוסלמיות שחברות בארגון הכדורגל העולמי, יעלו את דרישתם להשעות את הכדורגל הישראלי בקונגרס פיפ"א הקרוב שיתקיים בבחריין בחודש מאי.

הקונגרס שהיה אמור להתקיים במלזיה, הועבר לבחריין, לאחר שבמלזיה סירבו להניף את דגל ישראל ומאחר והמארגנים מחויבים לתלות דגלי הלאום של כל אחת מהמדינות המשתתפות, הועבר הקונגרס לבחריין.

נראה שאחרי הטענה להפליית הספורטאים הערבים במעברי הגבול לישראל ומחוץ לה, הפעם יעלו בקונגרס פיפ"א את דרישת השעיית ישראל בשל "קיום משחקים מעבר לקו הירוק". טענות משלחת הכדורגל הערבית כעת נוגעות לשש הקבוצות המשחקות באריאל, אורנית, גבעת זאב, מעלה אדומים, בקעת-הירדן וקריית-ארבע וחברות בהתאחדות הכדורגל הישראלית.

ברשות הפלשתינית טוענים כי על פי חוקת פיפ"א, ישנו סעיף הקובע כי אף מדינה לא יכולה להפעיל בשטח מדינה אחרת קבוצות משל עצמה, בעוד במשלחת הישראלית טוענים כי "על פי הסכמי אוסלו בין ישראל לרשות הפלסטינית, השטח המדובר הינו שטח C, ואינו הוגדר ככבוש אלא כשטח שנוי במחלוקת ועל פי ההחלטה באוסלו, עתיד שטח זה ייקבע במו"מ בין הצדדים".

למשלחת הישראלית צפוי להיות גיבוי מפתיע בקונגרס כשדווקא ועדת הפיקוח של פיפ"א שמונתה בקונגרס הקודם בראשות טוקיו סקסואלה היא זו שתגבה אותה, כשתאשר כי שופרו נושאי המעברים של הספורטאים הערבים כמו גם סוגיית המכס שנפתרה והנפקת תעודות מיוחדות לספורטאים שנמצאת על סף פיתרון.