ערבים וחיילים
ערבים וחייליםאילוסטרציה: פלאש 90

בפסטיבל עכו שיתקיים בחג הסוכות תעלה בין השאר ההצגה "פלשתין שנת אפס" שנכתבה על ידי עינת ויצמן והחומרים בהצגה מבוססים בין השאר על עדויות שמופיעות באתרים של ארגוני השמאל הקיצוני זוכרות והמוקד להגנת הפרט.

באתר הפסטיבל מתוארת ההצdה כ"קומדיה תיעודית שבה שמאי בניין מחליט לאמוד את הנזקים של הבתים הפלסטינים שנהרסו או נפגעו. הוא עובר מבית לבית- מירושלים, לשכם, לאל עראקיב, ועד לעזה וכותב דו"ח על ההרס. בכל מקום סיבת ההרס שונה ואופני ההרס שונים. בכתיבת דו"ח הנזקים שלו הוא מגלה את המציאות הפלסטינית. השמאי הופך לארכיאולוג של ההווה שכותב את ההיסטוריה הפלסטינית דרך ההרס".

שי גליק מנכ"ל ארגון "בצלמו" פנה לשרת התרבות מירי רגב בדרישה כי תורה על הנהלת הפסטיבל להוציא את ההצגה או לחילופין להפסיק את מימונה, "כפי שהיא דרשה מהנהלת פסטיבל ישראל למנוע את הקרנה של הסרט על יגאל עמיר, אני מצפה ממנה לנהוג אותו הדבר עם פסטיבל עכו", אמר גליק לערוץ 7.

לדבריו הצגה כזאת תהפוך לכתב אישום נוסף נגד מדינת ישראל, "אין לי בעיה שיעשו הצגות על חיי ערבים, אבל כאן יש הצגה שעוקבת אחרי בתים שנהרסו בעזה בצוק איתן, או בתים של מחבלים מתאבדים שנהרסו. אותו שמאי שעוקב אחרי הבתים מגיע למסקנה שהכל קשור לנכבה. הצגה כזאת תזכה לביקוש מטורף ברחבי העולם. אני סבור ששרת התרבות שאמרה שתהיה כאן תרבות ציונית צריכה לפעול נגד ההצגה הזאת שהיא בדיוק ההפך הגמור מציונות".

מלשכת שרת התרבות והספורט מירי רגב נמסר בתגובה, "משרד התרבות תומך בפסטיבל עכו שהוא אחד הפסטיבלים המובילים בתחומו בעל חשיבות רבה לקהל הרחב. הפסטיבל מביא לידי ביטוי ייחודי פעילות בין מגזרית יהודית וערבית כאחד. עם זאת על רקע הטענות כי ההצגה 'פלסטין שנת אפס' המועלית בפסטיבל מעבירה מסרים החותרים לכאורה תחת המדינה, סיכמה שרת התרבות והספורט מירי רגב עם ראש עיריית עכו שמעון לנקרי כי העירייה תבצע בחינה מחודשת של ההצגה הצפויה לעלות במסגרת הפסטיבל. כמו כן השרה הנחתה את ראשת מינהל התרבות לצפות בהצגה ולבחון האם יש בה תכנים מסיתים הפוגעים במדינה ובסמליה. השרה רגב עושה הבחנה ברורה בין חופש הביטוי לחופש המימון. אף מדינה גם מדינת ישראל לא תממן מופעים החותרים תחת קיומה".