בצלאל וסופר: הם מגנים אנחנו בוניםערוץ 7

בית חדש נחנך הערב (חמישי) ברובע המוסלמי בעיר העתיקה שבירושלים, בהשתתפות חברי הכנסת של האיחוד הלאומי-תקומה והמשנה לראש העיר ירושלים דב קלמנוביץ'.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר כי "אל מול גינויי הטייס האוטומטי המגיעים מארה"ב אנו מכריזים בקול צלול - באנו ארצה לבנות ולהיבנות בה, אז והיום, וכך יהיה.

"אותו קול שמגנה בנייה בעמק שילה דורש להקפיא את הבנייה היהודית בירושלים בירת ישראל הנצחית. זהו איום דמוגרפי על ירושלים וזהו אבסורד שאסור להשלים איתו", הדגיש סמוטריץ'.

בנוסף מתח סמוטריץ' ביקורת מרומזת על מדיניות ראש הממשלה נתניהו. "מי שנכנע ללחץ ופועל בניגוד לאינטרסים של מדינת ישראל בירושלים מזמין עוד לחצים ומקבל הודעה אמריקאית חמורה שכורכת את הבניה ביהודה ושומרון עם הסכם הסיוע הביטחוני. אנו מציבים דרישה ברורה לראש הממשלה די להקפאה בירושלים וביהודה ושומרון. הגיע זמן הפשרה, הגיע זמן בנייה".

המשנה לראש עיריית ירושלים דב קלמנוביץ' אמר כי ''הריבונות היהודית בירושלים עומדת לנגד עיניי, גם מול האמריקאים שמנסים לקבוע את סדר היום של ועדת תיכנון ובנייה. ברוך ה' בינתיים אנחנו מתיישבים בבית לאחר בית, אחד אחרי השני וכך נמשיך עד שהריבונות היהודית תנכח בכל שכונות העיר''.

קלמנוביץ' סיפר כי "הלילה יזמתי סיור סליחות ייחודי ברובע הנוצרי והמוסלמי, שבו נראתה נוכחות והתיישבות יהודית בבירתנו הנצחית. ירושלים לא מסתפקת בהצהרות אלא בעשייה יומיומית, בנוכחות יהודית ובהתיישבות בכל חלקיה ורובעיה".

שר החקלאות אורי אריאל דחה את הביקורת האמריקנית על הבנייה בירושלים ובאיו"ש. ״הם מגנים ואנחנו בונים. 'חנוכת הבית' של בניין שאליו נכנסו לגור יהודים ברובע המוסלמי בעיר העתיקה זו התשובה הטובה ביותר לגינויים ולצביעות של חלק מהקהילה הבינלאומית".

מנכ"ל האיחוד הלאומי אופיר סופר אמר, "למרות הגינויים שאינם ברורים, בחרנו להתחדש השנה דווקא בטבורו של עולם וללכת בדרכי ראשונים ובדרכי אבות. חנכנו בית חדש והרמנו כוסית לפתיחת השנה החדשה. אנחנו כאן ובכל מקום בישראל כדי להישאר והגיע הזמן שבעולם יפנימו זאת".