הנבחרת הצעירה באליפות אירופה האחרונה
הנבחרת הצעירה באליפות אירופה האחרונהצילום: פלאש 90

מי אמר שהכדורגל הישראלי לא בהתקדמות? אחרי שהשתתפה באליפות אירופה בשנת 2013, זאת בשל העובדה כי היא אירחה את משחקי הטורניר היוקרתי, נראה שהנבחרת הישראלית הצעירה בדרך להופעה נוספת באליפות אירופה שבכדורגל שתתקיים ב-2017 בפולין.

הנבחרת הצעירה שהייתה חייבת ניצחון הערב (חמישי) במשחק הבית מול מקבילתה מיוון, עשתה זאת ובגדול כשהביסה את היוונים בתוצאה 4:0, במשחק שהתקיים באצטדיון טוטו טרנר שבבאר שבע.

במשחק אחד אחרון לפני המשחק שינעל את קמפיין אליפות אירופה הביסו השחקנים הצעירים של ישראל את היוונים כשמעל כולם בלט עומרי אלטמן, שחקנה של הפועל תל אביב שכבש במחזור האחרון שער ראשון העונה במדי קבוצתו האדומה.

הקשר הישראלי העלה את הנבחרת ליתרון אחרי מבצע אישי מרשים בדקה ה-27, כשאת השער השני בישל לחברו להתקפה הישראלית שובל גוזלן, שהיה זה שכבש את שער הניצחון מול היוונים בסיבוב הקודם. אלטמן הוסיף בישול גם לדור פרץ הצעיר עשר דקות בתוך המחצית השניה, בדקה ה-55, וכעבור 5 דקות נוספות כבש את הרביעי לרשתה של הנבחרת היוונית בבעיטת עונשין מ-11 מטרים.

הניצחון המוחץ הערב של הישראלים הצעירים מקדם אותם אל עבר השתתפות יוקרתית באליפות אירופה שתתקיים בפולין, כשעלו למאזן של 18 נקודות בבית, במה שהבטיח להם את המקום השני בבית.

כעת צריכים הישראלים לקוות לתוצאה טובה עבורם במשחק בין נבחרות בלגיה וסרביה ביום שישי הקרוב, זאת בשל העובדה כי צריכים הם לסיים בין ארבע הסגניות הראשונות כדי לעלות לשלב הפלייאוף, על אף ארבע השערים הערב שמציבים אותם במקום טוב.

ביום שני הקרוב (19:45, ערוץ 20) תמתין הנבחרת הצעירה של ישראל לזו מאלבניה במשחק שיתקיים באצטדיון המושבה שבפתח תקווה, במפגש שינעל את קמפיין המוקדמות.