אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: פלאש 90

מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר החליט היום (חמישי) לעצור את התמיכה הניתנת לערוץ ''הטלוויזיה החברתית", המשדרת באפיק 98 בשלט.

פילבר טען כי הערוץ חותר תחת יסודות המדינה ונותן במה לדה לגיטימציה של חיילי צה"ל. בפעם האחרונה שניתנה תמיכה כספית ממשרד התקשורת הסכום עמד על כ-88 אלף שקלים.

בערוץ 2 דווח כי תנועת "מילואימניקים בחזית" היא שדרשה שהמדינה לא תשתתף במימון פעילות עמותה, שלדבריה, פועלת נגד מדינת ישראל. "בזמן ש'הטלוויזיה החברתית' מקבלת מהמדינה הקצאה של ארבעה תקני שירות לאומי, כתבת שלהם, שהיא במקרה גם יועצת התקשורת של ח"כ חנין זועבי, נמצאת על המשט לעזה", סיפר יו"ר התנועה, עמית דרי. "זאת בזמן שמשם יורים רקטות על ילדי שדרות".

תנועת "מילואימניקים בחזית" פרסמה לראשונה מחקר על פעילות ה"טלויזיה החברתית" נגד מדינת ישראל. מהתחקיר עולה לטענתם, כי "מדובר באתר בעל אופי אנטי ציוני מובהק החותר להפסקת קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

"'הטלוויזיה החברתית' נותנת במה נרחבת לקמפיין החרם על ישראל: מראיינת פעילי BDS ישראלים ומפרסמת יוזמות חרם שונות מתוך גישה תומכת ואוהדת, וכן מעלה כתבות ועצומות הקוראות לחרם על ישראל", טענו בארגון.

כדוגמא לטענתם, מציגים בתנועה כי עצומה אחרת שהתפרסמה באתר ''טלוויזיה החברתית'' קראה לאיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל על ידי החרמת מוצרים והטלת סנקציות נוספות.

בדוגמא נוספת שמספקים בארגון, מנכ"ל ''הטלוויזיה החברתית'' פרסם מאמר באתר במהלך מבצע ''צוק איתן'' בו טען כי "טבח של מאה ויותר אזרחים, נשים וילדים מהפצצות חיל האוויר הוא טרור מדינתי או טרור מאורגן".

עוד טוענים שם כי "אחד הנושאים המרכזיים ש'הטלוויזיה החברתית' פועלת לקדמו הוא סרבנות גיוס לצה"ל. 'הטלוויזיה החברתית' משדרת כתבות רבות בנושא, מהן עולה באופן חד משמעי כי היא תומכת בסרבנות ומשקיעה מאמץ כדי לעודד את התרחבות התופעה".

יו"ר התנועה, עמית דרי, העלה אתמול פוסט זועם בפייסבוק בו ציין, כי אחת הנשים שהיו על סיפון הספינה "זיתונה" שנעצרה אתמול על ידי חיילי חיל הים בדרכה לרצועת עזה, היא פעילת שמאל קיצוני המכהנת כיועצת התקשורת של ח"כ חנין זועבי ומשמשת במקביל גם ככתבת "הטלוויזיה החברתית".

"זה סיפור המרתיח את הדם", כתב דרי, רס"ן במילואים. "רק אתמול קידמה ה"טלויזיה החברתית" סרטון של רוג'רס ווטרס, חבר להקת הפינק פלויד לשעבר, אחד ממובילי המאבק בחרם נגד מדינת ישראל".

דרי הוסיף כי "בזמן שאתם קוראים את המילים הללו ישנה נציגה של הטלוויזיה על משט הנשים לעזה, אותה עזה שממנה נורתה רקטה על ילדי שדרות היום בבוקר".

דרי הדגיש גם כי "האבסורד הגדול ביותר הוא שבזמן ש'הטלוויזיה החברתית' מקבלת מהמדינה הקצאה של ארבעה תקני שירות לאומי, כתבת שלהם, שהיא במקרה גם יועצת התקשורת של ח"כ חנין זועבי, נמצאת על המשט לעזה. לפיכך, אנו קוראים לביטול מידי של כל תקני השירות הלאומי המוקצים ל"הטלוויזיה החברתית".