משחקי סיבוב א' בגביע המדינה שנפתחו אמש עם שלושה משחקים, המשיכו גם הערב (חמישי) כששישה משחקים התקיימו במסגרת גביע המדינה שבכדורסל, כששלושה מהמשחקים הערב הפגישו בין יריבות מליגת העל שבכדורסל לבין אלה מהליגה הלאומית.

כלל המשחקים הסתיימו ללא הפתעות, כשבמשחק המרכזי, זה שהתקיים בין שתי קבוצות האוהדים בכדורסל הישראלי - זו האדומה מת"א וזו השכנה מרמת גן/גבעתיים הסתיים המשחק עם תבוסה לקבוצה הקטנה מהליגה הלאומית, תבוסה בת 40 נקודות הפרש.

שחקניהם של שרון אברהמי המאמן שעל הקווים ואפי בירנבוים הוותיק המנהל המקצועי, לא התקשו למן הכדור הראשון במשחק, כשהובילו מהפתיחה מול הקבוצה מהליגה הלאומית. בהיעדרו של רביב לימונד, היה זה תומר גינת, שטייל פעם אחר פעם בצבע מול הגבוהים של רמת גן/גבעתיים כשגם אדריאן בנקס היה להט וביחד השניים הורידו את האדומים אל הפסקת המחצית ביתרון 15 נקודות הפרש.

השחקנים מהליגה הלאומית לא ניצחו גם את הרבע השלישי והרבע הרביעי והאחרון כבר היה מיותר מבחינתם, כשבסיום, 54:94 מוחץ להפועל תל אביב.

קלעו להפועל תל אביב: אדריאן בנקס 20, דרל וויליאמס 16, תומר גינת 15.

קלעו להפועל רמת גן/גבעתיים: ראשאד מאדן 19, ג'מאל אולסוורה 18, יניב סולומון 10.

קבוצה נוספת מליגת העל שלא התקשתה לרגע הערב במשחקה במסגרת גביע המדינה מול יריבה מהליגה הלאומית הייתה הפועל חולון. החולונים, שחקניו של דן שמיר רצו מהפתיחה, כשאחרי 10 דקות של משחק הובילו כבר ב-17 נקודות, 14:31. שחקני גליל עליון מהליגה הלאומית לא יכלה לאלה מהליגה הבכירה ובמחצית פיגרו כבר ב-29 נקודות. משם הייתה דרכם של החולונים לניצחון בטוח, קלילה הרבה יותר ובסיום, 94:60 לחולונים.

קלעו להפועל חולון: קאליף וייאט 21, דריון אטקינס 14, טוני יאנגר 12

קבוצה שהתקשתה הערב מול יריבה מהליגה השניה הייתה הפועל אילת שפגשה את מכבי הוד השרון. השחקנים מהליגה הלאומית הובילו עוד בסיום הרבע הראשון, אך לאחר הפסקת המחצית עלו שחקני אילת חדים ונחושים והשאירו את קטש בתמונת הגביע עם 77:109 בסיום.

קלעו לאילת: סיר דומיניק פוינטר 29, לנדון מילבורן 16, רג'י באקנר 13

יתר תוצאות הערב: גלבוע/גליל - א.ס רמת השרון, 56:80, אליצור קרית אתא - הפועל עפולה 85:94, ומכבי רחובות - הפועל חיפה 71:83.