אלישע לוי. ניצחון ראשון
אלישע לוי. ניצחון ראשוןצילום: פלאש 90

שער הרחמים. קשה לשבור שיאים. קשה גם לשבור בצורות ארוכות. בצורת קשה שכזו שברה הנבחרת הישראלית הערב (חמישי) כשניצחה בפעם הראשונה מאז אוקטובר 2014 במשחק רשמי בחוץ.

אחרי ההפסד לנבחרת איטליה בפתיחת קמפיין מוקדמות מונדיאל 2018 במחזור הקודם, הערב (חמישי) הגיעה נבחרת ישראל למקדוניה למשחק במסגרת המחזור השני בקמפיין, ויצאה עם שלוש הנקודות במשחק לא מרשים במיוחד אך תכליתי.

הנבחרת הישראלית גברה על המקדונים בתוצאה 2:1 בזכות מזל גדול ויכולת טובה של שוער הנבחרת דודו גורש שבגופו הציל לבדו מספר מצבי הבקעה לא רעים של היריבים ממקדוניה.

המשחק שהחל עם לחץ מקדוני התנהל במחצית המגרש של הישראלים, כשרק חוסר דיוק של גוראן פאנדב החלוץ הוותיק בדקות ה-11 ו-13, ושער של נסטורובסקי שנפסל בצדק, שמרו על שער נקי לזכות הישראלים. השחקנים הישראלים שהרגישו יותר טוב במשחק, החלו לתקוף ובדקה ה-25 עלו ליתרון משער נגיחה מצויין של תומר חמד.

אייל גולסה שקיבל מקום בהרכב הנבחרת, מיקום שגרר איתו ביקורת רבה בישל כדור מצויין לחמד שעם משחק ראש משובח קבע 1:0 לישראלים. החברה הישראלים השתלטו על המשחק ואחרי התקפה מתפרצת כבשו שער נוסף מרגליו של טל בן חיים החלוץ.

בן חיים קיבל כדור ובקור רוח מרשים למדי מול שוער מקדוניה קבע 2:0, שער שני לחלוץ הישראלי בקמפיין, שער שני מדהים אחרי השער מול בופון שוער נבחרת איטליה במחזור הפותח.

נגמר? לא אצל נבחרת ישראל. זו נעלמה לחלוטין במחצית השניה ואיפשרה למקדונים לשוב לשלוט בקצב ובכדור, כשגם למצבי הבקעה לא מעטים הגיעו המקדונים, 14 במספר.

לחץ של המקדונים נשא פרי כשבדקה ה-63 צימקו אלה את התוצאה עם בעיטה מתוך רחבת הישראלים שהלכה פנימה, כשהפעם דודו גורש לא יכול היה להושיע את הנבחרת הלאומית.

המקדונים המשיכו ללחוץ וממש על סף שריקת הסיום, בדקה ה-93 נשרקה לזכותם בעיטת עונשין מ-11 מטרים לאחר הכשלה של איתן טיבי ברחבת הישראלים. כשנראה כבר שהכל גמור ושוב הנבחרת הישראלית תאבד נקודות חשובות במשחק חוץ, בו לא ניצחה מזה שנה, היה זה דודו גורש הוותיק בן ה-36 שבמו ידיו עצר את בעיטת העונשין והשאיר את התוצאה על כנה.

בסיום, 2:1 לנבחרת הישראלית שמשיגה ניצחון ראשון בחוץ מזה שנה, ושלוש נקודות ראשונות בקמפיין מוקדמות המונדיאל.

אחרי המחמאות על המשחק מול האיטלקים שהסתיים בהפסד בתוצאה 3:1, הפעם היו אלה הישראלים שיוצאים עם ניצחון אבל לא ביכולת משכנעת, ואף רחוק מכך.

המקדונים שהגיעו למשחק הערב לאחר הפסד גם הם במחזור הראשון בתוצאה 1:2 לנבחרת אלבניה, סופרים הפסד שני ברציפות בקמפיין באותה התוצאה.