רב-סרן אוהד כהן נוב
רב-סרן אוהד כהן נובצילום: דובר צהל

רס"ן אוהד כהן נוב, שנהרג ביום רביעי בהתרסקות מטוס F-16I בבסיס רמון, מובא היום (שישי) למנוחות בבית העלמין של מושב מזור בהשתתפות מאות בני אדם.

הטייס, בן 34, הותיר אחריו ילדה קטנה ואישה בהריון. אוהד היה בן זקונים כשלפניו שתי אחיות. בני משפחה וחברים הגיעו אמש לבית משפחתו במושב מזור.

מפקד הטייסת של כהן נוב ספד לו. "עד אתמול היית איתנו, איש סופה היית. אוהד אח יקר, זה לא הולך להיות רשמי. לא יודע איך הלכת פתאום. שמח שהספקתי להגיד לך את זה, שהצלחת לייצר השפעה בתפקידך. יש בי נחמה שזה קרה כשהיית בתפקיד, כחלק מגיחה.

''אני אמנם המפקד שלך, אבל מרגיש שאיבדתי אח. במושגי חייל האוויר ראיתי אותך מילדות. אנחנו ננסה למלא קצת מחוסר העצום שהשארת. תסלח לנו אם זה לא יהיה מספיק. ביקשת ממני שאם לא תחזור מהגיחה, שאשמור שחר ועומר - אני אשמור עליהם. אני אוהב אותך, אח יקר", הוסיף המפקד.

ביום רביעי נהרג כהן נוב בניסיון נטישה של מטוסו לקראת נחיתה בבסיס בנגב. השריפה במטוס פרצה אחרי תקלה שסיבתה טרם התבררה.

הנווט שהיה עמו, ונטש בהתאם לנהלים רגעים ספורים קודם לכן, נפגע קל בלבד ופונה לבית החולים תל השומר. מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל מינה, צוות חקירה לחקור את נסיבות התאונה.

בעמוד הפייסבוק של חיל האוויר נכתב כי "דוריון, אביו של רס"ן אוהד ז"ל, שירת שנים רבות כטייס בטייסת ההרקולס ומכיר היטב את החיל. הבוקר תלווה משפחת חיל האוויר, יחד עם משפחת כהן נוב, את אוהד ז"ל למנוחת עולמים".