במוקד המתקפה. בנט
במוקד המתקפה. בנטצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

מאמר המערכת של עיתון השמאל "הארץ" מוקדש הבוקר (ראשון) למתקפה חריפה על שר החינוך נפתלי בנט, תחת הכותרת "מחנך לג'יהאד".

המאמר מתייחס לדברים שאמר בנט בערב לזכרו של חנן פורת, לפיהם למען החלת הריבונות ביו"ש יש "למסור את הנפש".

"לא קנאי תמהוני, לא רב המשלח את נוער הגבעות למעללי 'תג מחיר', אלא שר החינוך, חבר הקבינט הביטחוני, יו"ר מפלגה השותפה בשלטון", מתואר בנט במאמר.

"הוא ניצל את הבמה וההקשר ההיסטורי כדי לאגף מימין את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, המנסה בימים אלו, תחת לחץ בינלאומי כבד, ללהטט פתרון למציאות מתמשכת של ביזוי החוק ובית המשפט העליון, הבאה לידי ביטוי בהתמהמהות הפינוי של מאחז הפרא בעמונה. נתניהו, בהתייסרות אבסורדית כמעט, מתאמץ מתוקף תפקידו כראש הממשלה לפשר בין החלטת בית המשפט לבין המתנחלים שמהלכים עליו אימה", נאמר במאמר.

על פי המאמר, "בנט מאותת לנתניהו — ולשותפו במשרד הביטחון, אביגדור ליברמן — שבכוונתו להנהיג את הימין נגד הממשלה, האנוסה לקיים את צו בית המשפט העליון — אכן ללא בלימה".

כותבי המאמר מציינים כי "המקבילה הערבית ל'מסירות נפש' היא ג'יהאד, שניתן לפרשו כמאמץ עד כדי הקרבה, אך גם כמלחמת קודש שבמסגרתה הורגים ונהרגים למען מטרה דתית או לאומית. בנט אם כן אינו מסתפק במובלעות פלסטיניות התחומות בין התנחלויות, בנטוסטאנים — חזון האפרטהייד שהצליחו המתנחלים לכפות על מדינת ישראל — אלא הוא מוכן למלחמת דמים, מלחמת אזרחים, בין ישראלים המתנגדים לפינוי התנחלויות ותומכים בסיפוח לבין ישראלים השואפים לשים קץ לסכסוך עם הפלסטינים בפשרה מוסכמת הכרוכה בפינוי ובנסיגה".

"מותר לבנט להאמין שפינוי התנחלות הוא בבחינת ייהרג ולא יישאר בממשלה. גם נתניהו הגיע לבסוף למסקנה דומה לפני 11 שנה, ולאחר שחזר בו מתמיכתו העקבית בהחלטת אריאל שרון לפנות את עזה ואת צפון השומרון. אולם אסור לבנט לדבר ברטוריקה כזאת, המאפיינת מדינה ג'יהדיסטית ותיאוקרטית", קובעים ב'הארץ'.

לדבריהם, "כדי לקבל בבחירות קולות מצביעים ומושבים בכנסת על חשבון מפלגות אחרות בימין, מוכן יו"ר הבית היהודי לסכן אזרחים, שוטרים וחיילים. זה שר החינוך של ישראל, שיחד עם שרת המשפטים ממפלגתו, איילת שקד, חולש על רבע מהאצבעות בקבינט. זאת בשורתו לשנה החדשה".

בנט דורש הסדרת אלפי יחידות ביו"ש